כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הגר"ע: "מובארק אוהב ישראל, תתפללו שיצא זכאי"

הגר"ע יוסף דיבר בשיעורו על נשיא מצרים המודח • "מובארק איש שלום ואוהב ישראל ויש חובה להתפלל עליו שיצא זכאי" • וגם: הברכה שהתקיימה • להאזנה

הגר"ע בשיעורו בלווין. צילום: יעקב כהן
הגר"ע בשיעורו בלווין. צילום: יעקב כהן

בשיעורו השבועי אמש (מוצאי שבת), הפתיע הגר"ע יוסף וסיפר על יחסיו עם נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק.

"אני לא פוליטיקאי, אני כוונתי לשם שמיים. אגיד לכם דבר אחד קטן", פתח הגר"ע את דבריו. "לפני 28 שנה הייתי רב ראשי לישראל. נודע לי דבר אחד, שבמצרים עשו ועדה של מהנדסים בכירים לעשות תוואי, רצו לעשות כביש שיעברו שם, שיהיה הקלה לתושבי מצרים. אבל הכביש הזה עובר על בית הקברות היהודי, שם טמונים גדולי עולם, מתוכם רבי חיים כפוסי בעל הנס ועוד. ושם רצו לעשות את הכביש. והיו צריכים לזרוק את כל הקברות, והיה סכנה".

הגר"ע המשיך לספר באזני המאזינים המרותקים: "מיד לקחתי מקלי ותרמילי ונסעתי למצרים. היה איתי רבי אריה דרעי. ביקשנו מהשגריר שבישראל שיודיע להם שאנחנו רוצים לבקר את הנשיא, והלכנו אצלו. היה מובארק הנשיא, וקיבל אותנו בכבוד מלכים. התחלנו לבקש ממנו שהתוואי הזה פוגע בקברות היהודים, ויהיה אחר כך בזיון לשוכני עפר, ואנחנו מבקשים ממך שתשנה את התוואי, וכך ישארו הקברות על מנוחתם. אמר הנשיא שזה יעלה הרבה הוצאות, אבל אתה מבקש אני נעתר לך.

• להאזנה:




"אחרי שהסכים היה עוד דברים סודיים, שאני לא יכול לספר אותם. ומה שביקשנו כל דבר נענע בראשו ואמר טוב, וכל מה שהבטיח לי קיים.

"אחרי שסיימנו באנו ללכת, ואז ביקש להוציא את כולם, ונשארנו רק אני והוא. אז אמר לי, אדוני הרב תברך אותי, אני מאמין בברכה שלך. שמתי ידיי על ראשו ובירכתי אותו: יהי רצון שתאריך ימים על ממלכתך".

מסכם הגר"ע: "זה היה לפני 28 שנה, והוא מלך יותר מ-30 שנה. במצרים שיהיה שלושים שנה זה דבר נדיר, לא דבר רגיל, אבל ברוך ה' הברכה התקיימה".

הגר"ע הוסיף עוד בשבחו של מובארק: "האיש הזה, מובארק, הביא כבוד למצרים. היו מלכים ונשיאים מעריצים אותו, הוא עשה כבוד למצרים. הוא מנע מלחמות, ובמלחמות 'מזה ומזה תאכל החרב' - מכאן ומכאן נהרגים. היה איש שלום, אוהב ישראל, והוא נפל עכשיו.

"ואני תפילה, אומר לכם, אני מתפלל להקב"ה שיציל אותו מיד שונאיו. ויטע בליבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, דעה והשכל. משום הכרת הטוב - שיפסקו דינו ויוציאו לאור משפטו ויוציאו אותו זכאי. ואחר כך אני יעמוד להתפלל שה' יתן לו רפואה שלמה ויהיה בריא, מצווה להתפלל על כל אוהבם של ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}