כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נכד חדש, תקנות חדשות • הגרמ"מ הכריז על שיעור חדש

32 שנה לאחר הכרזת האדמו"ר מויז'ניץ על לימוד 'חשבון הנפש' הכריז בנו, הגרמ"מ, על לימוד 'חובת הלבבות' • מה המקור מהתורה? ולמה עצר הרב את מנצח המקהלה?

הרה"צ אב"ד ויז'ניץ. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר
הרה"צ אב"ד ויז'ניץ. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר

במהלך הסעודה שלישית בשולחנו של הרה"צ רבי מחם מנדל הגר מויז'ניץ, הכריז הרב על תקנה חדשה: מיום ראשון הקרוב, יתקיים בכל בתי המדרש של ויז'ניץ שיעור בספר 'חובת הלבבות' לכל החסידים.

הגרמ"מ אמר בדבריו שכתוב בפסוק: 'רחש ליבי דבר טוב'. רחש – ראשי תיבות: ראשית חכמה, חובת הלבבות, והשל"ה הק'. כמו כן הוסיף הרב: "כתוב – 'שחה לעפר נפשי'. שחה – ראשית תבות: ש'יעור ח'ובת ה'לבבות וכן ש'יעור ח'שבון ה'נפש.

מחר (א') יפתחו את תפילת שחרית בישיבות, בבתי המדרש וב'חדרים' בכל ריכוזי ויז'ניץ ברחבי העולם בשיעור בספר חובת הלבבות. את השיעור בבית המדרש בבני-ברק ימסור הגרמ"מ עצמו קודם תפילת הנץ.

אחד מהחסידים שנכח בדרשה מספר ל'בחדרי חרדים' כי הכרזתו של הרה"צ היא באותו יום בו ציינו החסידים 32 שנים להכרזת האדמו"ר ויז'ניץ בכנסיה הגדולה שכל אחד ילמד את שער חשבון הנפש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר הערב החלו בהדפסת ספרי חובת הלבבות מהדורת כיס עם פירוש של האדמו"ר מויז'ניץ שכל אחד יוכל להחזיק בכיס וללמוד. הספר יחולק לכבוד שמחת הברית ביום רביעי הקרוב שתתקיים בבית המדרש ויז'ניץ ברחוב עזרא בבני ברק.

בתוך כך, בתחילת ה'בעטע' בליל שבת ששולב יחד עם שמחת ה'שלום זוכער' לרגל להולדת הנכד, החל מנצח המקהלה לשיר 'קול רינה' אך הגרמ"מ הפסיקו ואמר לפני ששרים צריך לדעת קודם כל מה זה שלום זכר, ומסר פלפול במעלת הטעם של עריכת שלום זכר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}