כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"ישבנו בקור מקפיא. בלי אוכל" • שבת של סיוט בי-ם

שכונות רבות בירושלים סבלו מהפסקת חשמל שנמשכה כל השבת • "הבטיחו לנו שיסדרו את זה, אבל ישבנו כל השבת בקור" • מאות מתפללי שטיבלע'ך 'זכרון משה' - התפללו בעלטה

חרדי בגשם. צילום: מנדי אור
חרדי בגשם. צילום: מנדי אור

מזג האוויר הסוער והקור העז הובילו למחסור ברזרבות של חברת החשמל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תושבים חרדים רבים ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט שהו במשך השבת ללא חשמל. את סעודות השבת הם העבירו כשהם לבושים במעילים והאוכל – שחלקו הלך לאבדון – נאכל בעלטה מוחלטת.

באזורים רבים בעיר 'נפל' החשמל כבר ביום שישי בצהריים, וחזר רק שעה לאחר צאת השבת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברחובות האדמו"ר מבעלזא, מלאכי, עמוס, בר אילן, בית ישראל, חפץ חיים ורחובות נוספים לא היה חשמל במהלך כל השבת.

אבי אבן-צור, אחד התושבים המתגורר ברח' נחום בשכונת גאולה סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' על השבת שעברה עליו ועל חבריו בדירה, "התקשרנו לחברת החשמל בשעה 13:00 ביום שישי והבטיחו שהחשמל יסודר בשעה 15:00. החשמל חזר לפעול למשך 10 דקות אך אחר כך נפל שוב ונדלק רק שעה אחרי צאת השבת".

"ראינו לפני שבת שהחשמל לא חוזר לעבוד, והדלקנו נרות נשמה, חנוכיות וכל אמצעי תאורה שהיה לנו בדירה. חלק מהאוכל הלך לאבדון בגלל שלא היה מקרר או פלטת שבת, ישבנו בסעודת שבת עם מעילים בשל הקור הכבד ורק במוצאי שבת חזר החשמל לפעול".

גם בשטיבלע'ך 'זכרון משה' לא פעל החשמל מה שהקשה על אלפי המתפללים להתפלל את תפילות השבת.

בשל תנאי מזג האוויר הקשים, חברת החשמל קוראת לציבור להימנע משימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה בשעות הערב. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי רצוי לא להפעיל מכשירי חשמל כגון מכונת כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים ותנורי אפייה מ-17:00 עד 21:00. ייתכנו שיבושים באספקת החשמל, בשל ירידה באספקת הגז ובגלל תקלות ביחידות הייצור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}