כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרחיבי מקום אוהלך • טאלנא רכשה את ישיבת גור

לאחר שנים של מצוקת מקום - מוצאת חסידות טאלנא משכן קבע: הנהלת החסידות רכשה את בניין הישיבה קטנה של חסידות גור בירושלים בעלות מוערכת של 20 מיליון ש"ח

האדמו"ר מטאלנא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
האדמו"ר מטאלנא. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

לבניין הישיבה הייתה עדנה: רבים מכירים את הבניין הענק בו שוכן הישיבה לצעירים של חסידות גור ברחוב אביתר הכהן 8 בירושלים. המבוגרים שבינינו עוד זוכרים את הריח והניחוח של מפעל 'מצות יהודה' ששכן בבניין שנים ארוכות.

בשנת תשנ"א פינו אנשי 'מצות יהודה' את הבניין והנהלת 'ישיבה לצעירים של חסידי גור' רכשו ושיפצו את הבניין בעלויות ענק.

בשנה האחרונה הוצע הבניין למכירה, ושכנתה של הישיבה, חסידות טאלנא, בראשות האדמו"ר רבי יצחק מנחם וינברג, לטשה עיניים לבניין הענק, שיכול להוות פיתרון למצוקת המקום של החסידות, השוכנת כיום בבית מדרש קטן ברחוב דוד חזן 10 בירושלים.

מגעים קדחתניים התנהלו בחודשים האחרונים, על ידי אחד מנגידי החסידות, סידני טייכמן, המתגורר בלוס אנג'לס, שהביע את רצונו לרכוש עבור מוסדות טולנא, בניין גדול שישמש בית מדרש לתורה ולתפילה, ישיבה לבחורים ועוד.

השווי של הבניין על פי הערכות בקרב יזמי נדל"ן עומד על כ-20 מיליון ₪.

גורם בחסידות מספר, כי מצוקת המקום של החסידות הייתה בלתי נסבלת שכן באירועים מיוחדים וגדולים נדדה החסידות לאולם של תלמוד תורה 'חוות דעת' בשכונת גוש 80 הירושלמית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים הקרובים ייחתם ההסכם – ולחסידות טאלנא תבוא הרווחה.

כפי המסתמן, בשבתות וימים טובים יתפללו החסידים בבנין החדש שנרכש זה עתה, ובימות החול ימשיכו להתפלל בבית המדרש הישן ברחוב דוד חזן, שם גם מתקיימת קבלת קהל.

עתה, עם רכישת הבניין מתכננים בחסידות טאלנא לפתוח במקום את ישיבת טאלנא שתפתח בקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}