כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

במקום כריך טונה - האוהדים יתפנקו בנקניק כשר

מהפכת המזון הכשר מגיעה למגרשי הספורט • ג'ונתן כץ, אוהד שרוף, מחזיק 8 דוכנים לממכר נקניקיות באיצטדיוני ארה"ב • ויש גם אורחים מפתיעים: המוסלמים

"נורא התבאסתי לאכול טונה בבית". ג'ונתן כץ
"נורא התבאסתי לאכול טונה בבית". ג'ונתן כץ



התרגשות רבה אופפת את שיקאגו בשבועות האחרונים בעקבות פתיחתה מחדש של עונת ה-NBA. אך ליהודי שיקאגו יש סיבה נוספת לשמוח: ב'יונייטד סנטר', היכל הספורט והבידור שמארח את משחקיהם של השיקאגו בולס וקבוצת ההוקי קרח ה'בלאקהוקס', הוקם דוכן לממכר מזון כשר.

יש סיבה למסיבה: בעוד האוהדים השרופים נוהגים לקנות מגוון 'ג'אנק פוד' כגון נקניקיות, כריכים ונאצ'וס, היהודים שומרי המסורת נאלצו תמיד להסתפק בכריך טונה שהביאו מהבית.

ג'ונתן כץ, אוהד שומר מסורת שחווה זאת על בשרו כמי שהרבה להשתתף במשחקים עוד מימי מייקל ג'ורדון, סיפר ל'מקור ראשון' על החוויה: "זה נורא מבאס ללכת למשחקי ספורט בארה"ב, כאשר חלק מן החוויה ה וא האוכל, ואתה נאלץ פשוט לבהות בגויים אוכלים כאוות נפשם" הוא מסביר ל'מקור ראשון'.

ב-2003 שיתף כץ בתסכול שלו את מעסיקו - נוצרי קתולי אדוק.

עד מהרה נפגש כץ עם הבעלים של קבוצת הבייסבול 'ניו יורק ג'יינטס'. השניים החליטו לנסות להקים דוכן נקניקיות כשרות באיצטדיון.

9 שנים אחרי, רשת Kosher Sport Inc (ובתרגום חופשי - ספורט כשר בע"מ) מונה שמונה סניפים, אשר מציעים מגוון מוצרים כשרים לאוהדי הספורט בניו יורק, דטרויט, מיאמי, בולטימור וכעת גם בשיקאגו.





לאחרונה הגשים כץ חלום: הוא פתח את הדוכן הכשר הראשון בהיכל הספורט של קבוצתו האהובה בשיקאגו. כץ מציין כי באם רק יהודים שומרי מסורת היו קונים בדוכני המזון הם לא היו כלכליים, והסביר כי רוב הקונים הינם דווקא לא יהודיים, אשר מעדיפים לקנות בשר כשר.

בכל דוכניו מוכר כץ נקניקיות כשרות מחברת A&H המיוצרים בניו יורק, אך דווקא בשיקאגו החליט ללכת על בשר מקומי בכשרות CRC. "רציתי לתת ללקוחות משיקאגו את בשר מקומי, המהווה את אחד מסמליו של הקהילה היהודית המקומית, אין יהודי שמגיע לשיקאגו ולא קונה מ'רומייניאן'", סיפר כץ ל'מקור ראשון'.

לדוכנים הכשרים מגיעים לא פעם אורחים מפתיעים: אלפי אוהדי ספורט מוסלמים אשר סומכים על הכשרות היהודית במקום שחיטת ה'חלאל' המוסלמית המסורתית.

התפריט הכשר ב'יונייטד סנטר' בשיקאגו:

נקניקיית 100% בקר בלחמנייה
נקניקיית 100% בקר איטלקית מתוקה עם פלפלים ובצל בלחמנייה
בייגלה חם
משקאות קלים
בקבוקי מים
בירה
כשרות: CRC רבנות שיקאגו
תפילה: בהפסקת המחצית במשחקי כדורסל ובהפסקה של משחקי ההוקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}