כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

באפט: אתרום לצמצום החוב אם גם הרפובליקאים בקונגרס יעשו זאת

בראיון ל"טיים" הגיב באפט לסנטור מיץ' מקונל, שאמר כי אם הוא חש אשמה על כך שאינו משלם מספיק הוא צריך פשוט "לשלוח צ'ק לוושינגטון"

  • י"ז טבת התשע"ב
באפט: אתרום לצמצום החוב אם גם הרפובליקאים בקונגרס יעשו זאת

המיליארדר וורן באפט ממשיך בקמפיין שלו למיסוי העשירים, וטוען כי הוא מוכן לתרום לצמצום החוב של ארה"ב - בתנאי שגם חברי הקונגרס הרפובליקאים יעשו זאת.

בראיון למגזין "טיים", כתב באפט, יו"ר ומנכ"ל חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, כי יתרום דולר לצמצום החוב הלאומי על כל דולר שייתרם על ידי הרפובליקאים בקונגרס. הוא אמר כי הוא מוכן אף לתרום 3 דולרים על כל דולר שייתן מיץ' מקונל, מנהיג הרפובליקאים בסנאט. עוזר של מקונל אמר כי באפט צריך להרחיב את ההצעה שלו גם לנשיא ברק אובמה ולדמוקרטים.

באוגוסט כתב באפט מאמר ב"ניו יורק טיימס", בו טען כי העשירים צריכים לשלם יותר מסים. המאמר עורר סערה בארה"ב, וכמה מהרפובליקאים בוושינגטון קראו לבאפט לשלם יותר בהתנדבות. מקונל אמר אז כי אם באפט חש אשמה על כך שהוא משלם מעט מדי מסים, הוא צריך פשוט "לשלוח צ'ק". בעקבות זאת, הוגשה הצעת חוק שתאפשר למשלמי מסים להעניק תרומות בהתנדבות.

"זה גורם להאמין שוב בטבע האנושי – לחשוב שכל הזמן הזה יש בוושינגטון אנשים שעדיין לא מספיק ציניים בכדי לחשוב שלא ניתן לפתור את המצב על ידי תרומות וולונטריות", אמר באפט ל"טיים".

עוד אמר באפט כי ארה"ב זקוקה למערכת מיסוי שפועלת לטובתם של אנשים שאינם משקיעים מלידה. "אנחנו צריכים מערכת מיסוי שמטפלת טוב מאוד באנשים שאינם רגילים לשוק ולקפיטליזם, אך הם אזרחים לא פחות טובים ותורמים לחברה".

באפט, שסייע באחרונה בגיוס כספים למסע הבחירות של אובמה, מתח ביקורת בראיון על קשריו של המועמד הרפובליקאי המוביל מיט רומני לעסקי ההשקעה הפרטית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}