כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שנתיים אחרי ההתנתקות: גוגל חוזרת לסין

תמקד את פעילותה בשוק האנדרואיד וחיפושי מוצרים ברשת שאינם מחייבים צנזורה ממשלתית • עד יציאתה מסין ב-2010 החזיקה גוגל ב-36% בשוק מנועי החיפוש במדינה

  • י"ז טבת התשע"ב
שנתיים אחרי ההתנתקות: גוגל חוזרת לסין

גוגל מתכננת לחדור מחדש לשוק הסיני פחות משנתיים לאחר שהחליטה להפסיק את פעילותה במדינה בעקבות עימות חריף עם הממשל הסיני על חוקי צנזורה, כך מדווח היום "וול סטריט ג'ורנל".

ענקית החיפוש החלה לגייס בתקופה האחרונה יותר מהנדסים, אנשי מכירות ומנהלי מוצר בסין ופועלת להשיק שירותים חדשים עבור השוק הסיני, לדברי דניאל אלרגה, מנכ"ל גוגל אסיה. גוגל תמקד את מאמציה בשוק האנדרואיד, מערכת ההפעלה לשוק הסלולר, שוק הפרסום המקוון ושירותי חיפוש מוצרים ברשת, אמר אלרגה. בנוסף תנסה החברה לחדור לתחומים ברשת שאינם דורשים צנזורה ממשלתית כמו שירות השוואות המחירים "שי-הוי", אותו השיקה בספטמבר.

גוגל השיקה את מנוע החיפוש שלה בסין בינואר 2006 והסכימה להפעיל גירסה של מנוע החיפוש בכפוף לחוקי הצנזורה המקומיים. באותה עת העריכה החברה כי היתרונות הטמונים בשיפור הנגישות של מידע לתושבי סין ורשת אינטרנט פתוחה יותר עולים במשקלם על אי הנחת הכרוכה בהסכמתה לצנזר חלק מתוצאות החיפוש.

מצב זה השתנה ב-12 בינואר 2010 כאשר גוגל הודיעה כי לא תסכים להמשיך לצנזר תוצאות חיפוש בעקבות פריצה לחשבונות דואר אלקטרוני בשירות ג'י-מייל של פעילי זכויות אדם סיניים, שיוחסה לגורמים המקורבים לממשלה. גוגל עמדה במילתה והפסיקה לצנזר תוצאות ומנגד הודיע רגולטור האינטרנט של סין, לי איז'ונג, כי אם גוגל לא תעמוד במילתה היא "תשלם את המחיר".

באותה עת החזיקה גוגל כ-36% מההכנסות בשוק החיפוש המקוון בסין לעומת 58% של מפעילת מנוע החיפוש הסינית באידו, לפי נתוני חברת המחקר הסינית אנליסיס אינטרנשונל. עם זאת מנוע החיפוש של גוגל בסין הניב פחות מאחוז מסך הכנסות ענקית האינטרנט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}