כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

גייתנר השיג את הסכמת יפן לסנקציות על איראן; סין סירבה

חברת הזיקוק הגדולה ביפן, אשר מייבאת 90 אלף חביות נפט מאיראן בכל יום, מנהלת מגעים עם סעודיה ויצואניות נוספות להחלפת הנפט האיראני

  • י"ז טבת התשע"ב
מיצרי הורמוז, איראן. צילום: גטי אימג`ס
מיצרי הורמוז, איראן. צילום: גטי אימג`ס

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, הצליח להשיג את הסכמתה של יפן להידוק הסנקציות על איראן, יום לאחר שסין דחתה את הבקשה להגביל את יבוא הנפט מהמדינה.

ננקוט צעדים קונקרטיים להפחתת הנתח שלנו באופן מסודר מוקדם ככל האפשר", אמר שר האוצר היפני, ג'ון אזומי, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בטוקיו לאחר פגישתו עם גייתנר. "העולם לא יכול לסבול פיתוח גרעין".

הפגישה של גייתנר עם אזומי היתה במסגרת ביקור בן יומיים בשתי הכלכלות הגדולות באסיה, שנועד להשיג תמיכה בהידוק סנקציות על איראן, לאחר שהפקחים הבינלאומיים דיווחו על התקדמות בתוכנית לפיתוח נשק גרעיני במדינה. סין, אשר מסתמכת על איראן כאחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר שלה, דחתה אתמול את פנייתה של ארה"ב. סגן שר החוץ הסיני אמר כי ארצו "מתנגדת לכפיית לחץ וסנקציות".

JX ניפון אויל אנד אנרג'י, חברת זיקוק הנפט הגדולה ביפן, מנהלת מגעים עם סעודיה ויצואניות נפט אחרות, על מנת לייבא מהן נפט במקרה של חרם על הנפט האיראני, אמר לבלומברג גורם המקורב לחברה. לדבריו, JX קונה כ-90 אלף חביות של נפט איראני בכל יום.

בכיר בפרלמנט האיראני האשים אתמול את ישראל וסוכנויות המודיעין האמריקאיות בחיסול סגן מנהל מתקן העשרת האורניום בנתאנז אתמול בבוקר. לדברי קאזם ג'לאלי, חבר בוועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני, חיסולו של מוסטפה אחמדי רושאן מראה כי "המידע שהעבירה איראן לסוכניות בינלאומיות הועבר למערכות הביטחון והמודיעין של אויבנו".

רוסיה הזהירה אתמול את מדינות המערב מפני מתקפה על איראן. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר כי פעולה צבאית כלפי איראן תהיה "טעות חמורה, עם תוצאות מרחיקות לכת ליציבות באזור ובעולם". לדבריו, מתקפה כזו "יכולה לערער את יסודות המערכת הבינלאומית".

כעת עולים החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק ב-0.4% ל-101.23 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק, לאחר שאתמול נפלו ב-1.3%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}