כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שיא באנטישמיות: ניסיון לרצוח רב בניו ג'רזי • צפו

בתוך 3 שבועות אירעו 4 מעשי חבלה בבתי כנסת בניו ג'רזי • השיא: השלכת בקבוקי תבערה על בית כנסת בעת שהרב ומשפחתו ישנו בבניין • המשטרה: זהו פשע שנאה וניסיון רצח

חוקרי המשטרה בזירה. צילום: מתוך אתר VIN
חוקרי המשטרה בזירה. צילום: מתוך אתר VIN

תקריות אנטישמיות ממשיכות להסעיר את ניו ג'רזי.

לאחר "ליל הבדולח של היילנד פארק" בחודש שעבר, במהלכו נופצו זגוגיות של בתי עסק בעיירה יהודית-חרדית במדינה במזרח ארצות הברית, אירעו בשבועות האחרונים ארבעה מקרים נוספים של מעשי חבלה ממניעים אנטישמיים.

השיא הגיע אמש: שריפה פרצה לפנות בוקר (שעון ארה"ב) במבנה בית הכנסת של קהילת 'בית אל' בעיר רות'פרד בניו-ג'רזי כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה ומטעני חבלה אחרים לתוכו. בנס לא היו נפגעים.

הבניין בו פרצה השריפה משמש גם למגורים.

על פי החקירה המתנהלת במשטרה, עולה כי זריקת חומרי התבערה היא ניסיון לפגוע ברב הקהילה, המתגורר בקומה השנייה בבניין. לדברי אחד התובעים במשטרה, השריפה היא חלק מההטעיה של הכוונה המדוברת לפגוע ברב.

המשטרה המקומית הודיעה כי המקרה נחקר כפשע שנאה, כמו גם כניסיון רצח.



הרב שוכמן סיפר בראיונות לכלי התקשורת המקומיים כי הוא, אשתו, חמשת ילדיו והוריו ישנו בביתם בשעת המקרה. לדבריו, לפתע הוא הבחין בהבזק של אש מחוץ לחדר השינה שלו - ואז הוא החל לעלות בלהבות. "נמנע אסון גדול, הוצאתי את כל בני המשפחה מהבניין בשלום", אמר הרב.

לאחרונה קבעו ראשי המשטרה להיפגש עם רבני הקהילות בסביבה כדי לדון במקרים האנטישמיים הפוקדים את האזור. הפגישה תוכננה לימים הקרובים בבית הכנסת בו פרצה השריפה. לא ברור אם הפגישה תידחה או תתקיים כמתוכנן.

לדברי משטרת ניו ג'רזי, המקרה האחרון מצטרף לעוד שלושה אירועים דומים בשלושת השבועות האחרונים - ניסיון להצית בית כנסת בעיירה פארמוס וריסוס כתובות גרפיטי אנטישמיות על קירות בתי כנסת בהאנקנסאק ובמייווד.

בתביעה המחוזית מבהירים כי לפי שעה לא נמצא חוט מקשר בין כל האירועים, אולם לא נפסלה האפשרות שמאחורי כולם עומד גורם אחד. התובע המחוזי, ג'ון מולינלי, קרא לתושבים - לא רק היהודים - "לעמוד על המשמר". לדבריו, בהחלט ייתכן שמאחורי ההצתה עומד יותר מאדם אחד. עד כה לא נערכו כל מעצרים בפרשה.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}