כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הממשל נלחץ מההפגנות • בוטלה ההילולא במצרים

ההילולא השנתית על קברו של רבי יעקב אבוחצירא במצרים - בוטלה • בכיר בתנועת האחים המוסלמים הזהיר: העליה לקבר תהיה "משימת התאבדות" • והיכן תיערך ההילולא

בדרך לציון. הפעם תספיק מונית לרמלה. צילום ארכיון
בדרך לציון. הפעם תספיק מונית לרמלה. צילום ארכיון

העלייה השנתית לקברו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א במצרים, ביום ההילולא כ' בטבת - בוטלה, בשל התרעות ביטחוניות.

מקורביו של האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא ברמלה מסרו ל'בחדרי חרדים', כי הרב שרוי בצער גדול. "הוא חושש מאוד מהעובדה שיש סיכוי שהעלייה לקבר תבוטל לחלוטין. הגיע אלינו מסר ברור מהשלטון החדש, כי ישנו סיכון גבוה להגיע השנה לקבר. הם חוששים לאבטח את הציבור העולים, ולקחת אחריות לשלומם וביטחונם של המתפללים.

מקורבי האדמו"ר: "אסור לנו לסכן את גופינו ולנסוע למקום. לכן, בצער גדול, נאלץ לוותר. כולנו תקווה שכבר בעתיד הקרוב הדבר יסתדר והשקט יחזור".

רבי יעקב אבוחצירא, המכונה 'אביר יעקב', היה מגדולי הרבנים של יהדות מרוקו במאה ה-19. הוא הלך לעולמו במצרים בדרכו לארץ-ישראל, ונקבר בעיירה דמנהור שבדלתה של הנילוס. אחד מנכדיו היה הבאבא סאלי זיע"א.

בימים האחרונים הגבירו תנועת האחים המוסלמים וארגונים פוליטיים נוספים במצרים את האיומים, כי יפעלו לסכל את האפשרות שעולי רגל ישראלים יגיעו להילולא השנתית ליד קברו של ה'אביר יעקב'.

המועצה הצבאית העליונה במצרים החליטה לאשר את ההמלצה לבטל את החגיגות. בתום ישיבה בהשתתפות הגורמים המעורבים הוחלט, כי המצב הביטחוני אינו מאפשר את האירוע.

ד"ר גמאל חשמט, חבר הוועדה העליונה של הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים, הזהיר הבוקר כי זו תהיה "משימת התאבדות" עבור ישראלים להגיע לאתר העלייה לרגל, לאור האווירה העוינת במדינה בעקבות המהפכה בשנה שעברה.

העיתון אל-אהראם דיווח, כי 31 ארגונים פוליטיים סיכמו בשבוע שעבר, כי יקימו מחסומים אנושיים כדי לחסום את הכבישים המובילים לאתר הקבר, בכל פעם שיקבלו מידע כי הישראלים נמצאים בדרכם למקום.

יהודה טריקי, מי שארגן ב-25 שנים האחרונות נסיעות לקברו של ה'אביר יעקב' במצרים, אומר ל'בחדרי חרדים': "חודש וחצי אנחנו במשא ומתן קדחתני עם השלטונות במצרים. האחים המוסלמים אישרו את קיום ההילולא. כל מה שקשור לפולחן דת אין להם בעיה עם זה.

"אפשר לראות את בתי הכנסת במצריים העומדים על תילם, בכדי להבין שהמצרים מכבדים דת. אתמול היו הפגנות בדמנהור נגד ההילולא, והממשל נלחץ והחליט לבטל".

בעקבות ביטול העליה לקבר, יערוך האדמו"ר רבי יחיאל תפילה ותיקון ברוב-עם ביום ראשון בצהריים, בשעה 15:00, בקבר אביו ה'בבא חאקי' זצ"ל הטמון ברמלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}