כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חבר מועצה בב"ב יוזם: הבאת אתיופים לעיר

האתיופים הפגינו נגד משכירי דירות המסרבים לאפשר להם לגור בקרית מלאכי • חבר עיריית בני-ברק קורא לבני העדה: "בואו לעיר התורה. כאן תרגישו בבית"

הפגנת האתיופים. צילום: פלאש 90
הפגנת האתיופים. צילום: פלאש 90

מחאתם של בני הקהילה האתיופית בקריית מלאכי נגד הגזענות של בעלי דירות בעיר, המסרבים להשכיר את דירותיהם לאזרחים ממוצא אתיופי, עברה בימים האחרונים לפסים מעשיים.

אתמול (ג') הפגינו כאלפיים מבני הקהילה האתיופית בקריית מלאכי נגד הגזענות. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "שחור זה רק צבע", "גזענות זה לא גזעי", ו"מכירים את ה-KKK?".

חבר מועצת עיריית בני-ברק, גדליהו בן שמעון, מי שמקדש בחודשים האחרונים מלחמה נגד המסתננים מאפריקה, שעברו להתגורר בהמוניהם בשכונות צפון בני-ברק, מתייצב באורח מפתיע לימין העולים מאתיופיה.

במכתב ששלח למשרדי התיווך בשכונת פרדס כץ, הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותב בן שמעון: "אני אפעל בעזרת ה' בכל כוחי בעיריית בני ברק על מנת שבשכונת פרדס כץ ציבור האתיופים ירגישו בבית.

"אני קורא לכם לפעול ביתר שאת להביא אותם לשכונתנו, כך שאופי השכונה יישאר גם רוב יהודי. בעזרת ה' ביחד נביא לשגשוגה והצלחתה לשכונתנו וגם לקהילה מכובדת זו".

לדברי מקורבי בן שמעון, את המכתב בחר לשלוח לאחר שקיבל ביממה האחרונה פניות רבות גם מצד תושבים בשכונה וגם מצד בעלי משרדי התיווך בעיר - ששאלו כיצד לנהוג כלפי פניות מצד אנשי העדה האתיופית.

בן שמעון סבור, כפי שעולה ממכתבו, כי יש לעודד ולחבק את בני הקהילה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}