כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרב ראב"ד מקבל חיבוק: "הבאת לצבא איתן יותר"

תנועת קוממיות שיגרה מכתב תמיכה לרב ראב"ד - שפרש מתפקידו - לאחר שהסיר אחריות רוחנית מפרויקט שח"ר: "חיזקת את כולנו" • וגם: איזה הטבה רוחנית קיבלו חיילי שח"ר?

הרב רם ראבד. צילום: פלאש 90
הרב רם ראבד. צילום: פלאש 90

"החלטתך ראויה להערכה רבה", כך כותבים הבוקר (ד') חברי תנועת 'קוממיות' במכתב מיוחד לרב חיל האוויר הרב רם ראב"ד שעמד במוקד הסערה הציבורית בעקבות הודעת הפרישה שלו מהאחריות הרוחנית על המסלול החרדי בצבא.

במכתב של התנועה הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נכתב: "אנו, חברי תנועת קוממיות פונים אליך בעקבות הסערה הציבורית שנקשרה גם בשמך.

"החלטתך, שלא לקבל הוראות מנוגדות להלכה ושלא ליטול אחריות על הפעלת החיילים שהתגייסו מתוך הכרה ברורה בכך שלא ידרשו לוותר על ההקפדה במצוות וביראת השמיים שקנו בבית מדרשם, ראויה להערכה רבה.

"הדחתך ע"י הפיקוד העליון משירות בצה"ל וההתקפה נגדך, מסמלות יותר מכל כמה חשוב ונכון היה הצעד בו נקטת כשר החלטת להסיר את אחריותך האישית על אופי שירות חיילי השח"ר.

"אין ספק כי במעשה זה, חיזקת את ערכי צבא ההגנה לישראל האמיתיים ואין לנו ספק בכך שמפקדים ורבנים הפועלים בזקיפות קומה בדרך מסורת ישראל ודברי רבותינו יביאו בעתיד לצבא ומדינה איתנים,יציבים ומוסריים יותר.

"אנו מאמינים כי עמדתך הפיחה בלב כל חייל ירא ה' בטחון בדרך זקיפות הקומה לה עמנו זקוק כל כך בהתמודדויות הרבות".

תנועת קוממיות היא תנועה בה חברים דתיים לאומיים וחרדים לאומיים, העוסקת במאבק למען ארץ ישראל השלמה, חזרה בתשובה, הנהגת חוקי ההלכה במדינה, הפחתת התלות בכלים חילוניים במדינה, הסברה ועוד.

בתוך כך, הבוקר מתפרסם כי רמ"ח חות"ם, אל"מ יואב בר סלע, האחראי על פרויקט 'שחר כחול', הפרויקט המשלב חיילים חרדים בצה"ל, קבע בפני קצינים ונגדים חרדים כי לא יחויבו להאזין לשירת נשים ויתאפשר להם שלא להגיע לאירועים בהם שרות חיילות.

את הדברים אמר בר סלע בכנס שהתקיים בקריה בתל אביב ביום ראשון.

עם זאת יצוין כי על פי דיווח של חיילים שנכחו באירוע אמר בר סלע כי מי שייכנס לאירוע צבאי לא יוכל לצאת ממנו, אך יתאפשר לו שלא להיות נוכח בו מלכתחילה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}