כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ראשוני ומפתיע: עד לדיון הבא, בג"צ לא יתערב בנושא ההפליה

ראשוני ומפתיע: עד לדיון הבא, בג"צ לא יתערב בנושא ההפליה

הדיון בעתירת עמותת "נוער כהלכה" בראשות עו"ד יואב ללום הסתיים בדקות אלו. בדיון השתתפה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, והשופטים עוזי פוגלמן ועדינה ארבל.

המעניין הוא כי למרות שעו"ד אביעד הכהן, מי שייצג את העמותה, ניסה להביא הוכחות לכך שקיימת הפליה על רקע עדתי בקבלת בנות לסמינרים, השופטים התקשו לקבל זאת. כדוגמה הביאו העותרים את סמינר הרב מנדלסון בביתר עילית, שפועל ללא רישיון מבלי שמשרד החינוך יאכוף זאת. תגובת משרד החינוך להאשמה הייתה כי המשרד עשה כל שביכולתו כדי לאכוף זאת ואפילו פנה למשטרת ישראל. היועצת המשפטית של המשרד אף הוסיפה ואמרה כי למשרד אין כל מידע על הפליה נכון לרגע זה.

עו"ד הכהן הודה בעצמו כי חלה התקדמות רבה מבחינת הצעדים בהם נוקט משרד החינוך, אך שב וטען כי זה לא מספק. השופטים, מצידם, לא קיבלו את הטענה ושבו ואמרו כי התובעים אינם מצליחים להוכיח שיש בעיה. לדבריהם, משרד החינוך עושה את המקסימום, הם מרוצים ממה שנעשה, ויתנו להם קרדיט להמשך פעולה. השופטת בייניש הסבירה כי אין פתרונות קסם בנושא וכי המשרד פעל יפה.

לסיכום הוחלט כי הדיון הבא ייערך ב-1 ליולי, פתיחת החופש הגדול, אז יגישו הצדדים את רשימת הבנות שעדיין לא שובצו ואם אכן תצליח העותרת להוכיח כי יש הפליה על רקע עדתי יתערב בית המשפט בעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}