כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ומי עוזר לאריאל אטיאס לפנות את שדה דב? השר ישראל כץ

השרים אטיאס וכץ החלו בקידום תהליך הפינוי של שדה התעופה על שם דב הוז • המטרה: הפינוי יאפשר לשחרר שטח יקר במיוחד ונרחב לבנייה

שדה דב. צילום: ויקיפדיה
שדה דב. צילום: ויקיפדיה



הצורך החיוני להשגת שטחים זמינים לצורך בנייה, יוצר לעיתים שיתופי פעולה מעניינים. שיתוף פעולה שכזה נרשם בין שר התחבורה, ישראל כץ מהליכוד, לבין שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס מש"ס.

ביום ראשון הקרוב, מתכוונים שני השרים להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת צוות היגוי בינ-משרדי, שיגבש המלצות לפינוי שדה התעופה דב הוז מתל אביב.

על פי הצעת ההחלטה שיגישו השרים כץ ואטיאס, יפונה שדה התעופה האזרחי במתחם שדה דב. שאר המתחמים שבשדה יפונו בהתאם ללוח הזמנים, שיקבע על ידי ועדת ההיגוי של הפרויקט.

נזכיר, כי לפני למעלה משנה החליטו השרים כץ ואטיאס, בתיאום עם שר הביטחון, לבחון את מכלול המשמעויות הנובעות מפינוי שדה דב. לצורך כך מונתה ועדה בינמשרדית ברשות מנכ"ל משרד התחבורה דאז, יעקב גנות.

הצוות בחן את מכלול המשמעויות להפסקת פעילותו של שדה דב, בכללם: שימושי התעופה האזרחית והצבאית, וכן תשתית אווירית וקרקעית חלופית, לצורך מתן שירותים לתעופה האזרחית, בעקבות הפסקת פעילותו של שדה התעופה.

הצוות בחן בנוסף את התוכניות לפיתוח המקרקעין, תשתיות התחבורה, זכויות קיימות במקרקעין השדה והתמורות שינתנו בגינן, וכן את ההכנות הנדרשות ליישום הפסקת פעילותו של השדה.

במסגרת תוכניות הממשלה להגדלת היצע הדיור בישראל בכלל, ובאזורי הביקוש בפרט, הוחלט להטיל על מינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) לקדם במשותף עם עיריית תל אביב תכנון, שיכלול בין השאר בניית דירות ודיור בר השגה לצעירים ומשפחות.

אטיאס: "בכוונתי לאשר בפרויקט אחוז גבוה של יחידות להשכרה"

לדברי השר אטיאס: "מדובר בעתודת הקרקע הגדולה ביותר באזור גוש דן, שתשמש לבניית אלפי יחידות דיור לטובת הזוגות הצעירים. בכוונת מינהל מקרקעי ישראל להאיץ את התכנון, ולכלול בפרויקט יחידות דיור של דיור בר השגה, בהתאם לרוח חוק דיור בר השגה שיזמתי ושעבר בקריאה ראשונה בכנסת".

"כמו כן, בכוונתי לאשר בפרויקט אחוזים גבוהים לטובת יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, והשכרה מפוקחת, בהתאם להחלטות האחרונות של מועצת רשות מקרקעי ישראל".

בראש צוות ההיגוי יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, והוא יכלול את מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, והממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר. הצוות יוקם עד ל-31 בינואר 2012.

הצעת ההחלטה קובעת, כי צוות ההיגוי יפעל לאיתור שדה תעופה חלופי, שיוכל לקלוט את כל הפעילות האווירית והקרקעית המתבצעת כיום בשדה דב. ובכללם: הובלת נוסעים במטוסים גדולים וקטנים, טיסות הדרכה ואימונים של התעופה הכללית, וכן את פעילות מכוני הבדק שבשדה.

משרד האוצר הונחה להגיש את המלצותיו בדבר קביעת ההסדרים הכספיים מול כל הגורמים הפועלים בשדה דב, בהם: משרד הביטחון, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ומינהל מקרקעי ישראל. כל זאת תוך שמירה על כדאיות כלכלית לפינוי. הצוות יגיש את ממצאיו והמלצותיו לממשלה עד ל-31 בדצמבר 2012.

השרים כץ ואטיאס מציינים, כי לצד היתרונות הרבים הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה, פינוי שדה דב ישחרר קרקע יקרה לבניית אלפי יחידות דיור, באחד מאזורי הביקוש הגבוהים ביותר בתל אביב.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם. כ-800 דונם מתוכם מוגדרים 'שטח צבאי'. לדברי כץ ואטיאס פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור, ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בתל אביב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}