כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חה"כ טיבייב יורחק ליממה • הסיבה: הניף שוט לעבר נתניהו

לא לכך פילל ח"כ רוברט טיבייב מ'קדימה', כשהניף שוט לעבר נתניהו במליאת הכנסת: ועדת האתיקה הרחיקה אותו ליממה מהמליאה • ריבלין: "פוגע בכבודה של הכנסת"

חה"כ טיבייב והשוט. צילום: פלאש 90
חה"כ טיבייב והשוט. צילום: פלאש 90

בעקבות הסצנה שהתרחשה במליאת הכנסת, עת שלף חה"כ רוברט טיבייב מ'קדימה' שוט והניפו באוויר לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעקבות כך החליטה וועדת האתיקה להרחיקו ממליאת הכנסת ליום אחד.

את התלונה לוועדת האתיקה הגיש יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין שכתב בפנייתו כי "במהלך הדיון ב-40 חתימות, ובנוכחות ראש הממשלה, פנה חה"כ טיבייב לראש הממשלה במהלך דבריו מעל הדוכן, וביקש את תשומת לבו לדקה אחת. ומייד אחר כך הוציא מכיס המקטורן שלו שוט והציגו".

לדברי ריבלין, בתקופה האחרונה רבו המקרים מסוג זה, "דבר אשר פוגע בכבודה של הכנסת ומוריד את מעמדה בעיני הציבור". ריבלין ביקש מהוועדה לנקוט בצעדים מרתיעים שיביאו לעקירת תופעה זו מהשורש.

חה"כ טיבייב, שהופיע בפני הוועדה. אמר, כי לא התכוון לאיים על ראש הממשלה, אלא ביקש להמחיש את דבריו, לפיהם, נתניהו במדיניותו, מכה את הציבור.

הוועדה צפתה בקטע מתוך ישיבת המליאה בה אמר טיבייב את הדברים הבאים: "אדוני ראש הממשלה, אתה משתמש בממשלה כשוט נגד אזרחים. אתה משתמש בכנסת כשוט נגד בתי משפט. אתה משתמש בוועדת הכלכלה כשוט נגד ערוץ 10. אתה משתמש בוועדת הקליטה כשוט נגד מיעוטים. לא נבחרת לתת את כל המכות לציבור, אבל אם כבר, תלך עד הסוף ותן מכות. ואני אתן לך מתנה - שוט אמיתי. תן את המכות לרביב דרוקר, תן את המכות לדורית ביניש, תן את המכות לוועדת טרכטנברג".

בשלב הזה שלף טיבייב את השוט ממקטרונו והציגו בפני נתניהו. ריבלין, שניהל את הדיון, מיהר להורידו מהדוכן.

חשוב לציין כי תקנון הכנסת אוסר באופן מפורש על הצגת חפצים במליאת הכנסת, וקובע בסעיף כי "חבר הכנסת לא יציג במליאת הכנסת חפץ כלשהו, ולא יעשה שימוש בחפץ או בכיתוב לצורך הבעת עמדתו".

מטרתה של הוראה זו בכדי למנוע זילות של מליאת הכנסת, ולהבהיר כי בתוך המליאה אופן הפעולה היחיד העומד לרשותם של חברי הכנסת הוא באמצעות נאומים והתבטאויות.

בסיום הדיון החליטה הוועדה לנקוט בצעד חריף, כזה שימחיש את החומרה בה רואה הוועדה את תופעת הצגת חפצים במליאה. והטילה על חה"כ טיבייב, בהתאם לחוק החסינות, הרחקה של יום אחד ממליאת הכנסת. ההרחקה תתבצע ביום שני הקרוב.

בהתאם להוראות חוק החסינות, חה"כ טיבייב יהיה רשאי להיכנס למליאה במהלך אותו יום לצורך הצבעות בלבד.

ההחלטה תונח על שולחן הכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}