כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תמר תספק גז טבעי לרמת נגב ואשדוד אנרגיה ב-1.2 מיליארד דולר

האספקה תחל מהמחצית השנייה של 2014 ותימשך 16 שנים • אתמול חתמה החברה על הסכם עם דלית אנרגיות, שתרכוש גז תמורת 5 מיליארד דולר

  • ט"ו טבת התשע"ב
צילום: אלבטרוס
צילום: אלבטרוס

השותפות בשדה הגז תמר - נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (29%), אבנר (15.5%), דלק קידוחים (15.5%) ודור (4%) - חתמו על שני הסכמי אספקת גז טבעי בהיקף של 330 מיליון מטר מעוקב (0.33 BCM) לשנה. השותפות בפרויקט מעריכות כי סך ההכנסות המצטברות ממכירת גז למזמינים עשויות להסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר. כמו כן, מעריכים בתמר כי אספקת הגז תחל במחצית השנייה של 2014 ותימשך כ-16 שנים.

החוזה הראשון, בהיקף של 220 מיליון מטר מעוקב לשנה, נחתם מול חברת רמת נגב אנרגיה, המוחזקת על ידי אדלטק (58%) וזורלו (42%), וזאת למטרת ייצור ואספקת קיטור וחשמל עבור המפעל מכתשים מפעלים כימיים, הממוקם באזור התעשייה ברמת חובב. החוזה השני, לאספקת גז בהיקף של 110 מיליון מטר מעוקב, נחתם מול חברת אשדוד אנרגיה.

שני המפעלים שירכשו את הגז הם של חברת מכתשים-אגן, המייצאת קוטלי עשבים ומוצרים כימיים שונים לחקלאות, והשליטה בה נרכשה בשנה שעברה על ידי כמצ'יינה הסינית על פי הערכת שווי של כ- 2.4 מיליארד דולר.

אתמול חתמה שותפות הגז על חוזה עם לקוחה פרטית ראשון, חברת דליה אנרגיות, לאספקת BCM 23 גז טבעי ב-17 שנים, בשווי 5 מיליארד דולר.

בדומה להסכם עם דליה אנרגיות, גם בחוזה עם אדלטק מוצמד מחיר הגז לתעריפי החשמל. עם זאת, נראה כי המחיר שהצליחה אדלטק להשיג גבוה בכ-7% מהמחיר שתשלם דליה, ומשקף עלות של כ-6.3 דולר למיליון BTU.

אודי ווילד, מנכ"ל אדלטק, בירך על ההסכם והדגיש כי "לאחר חתימת הסכם הגז עם תמר מתכוונת הקבוצה לחתום על הסכמי גז נוספים לתחנות הכוח המתוכננות לקום במפעל סולבר חצור באשדוד ובמפעל חיפה כימיקלים במישור רותם".

גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים, אמר כי בחברה "רואים בהסכם זה, המצטרף להסכם שנחתם אתמול, צעד חשוב נוסף בכניסתם של יצרני חשמל פרטיים למשק החשמל. שותפי פרויקט תמר רואים באספקת הגז ללקוחות נוספים לא רק מטרה עסקית חשובה, אלא גם משימה לאומית חשובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}