כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

לאחר 12 שנים: מנרב דורשת מדייריה אלפי שקלים להסדרת הרישום בטאבו

הדיירים טוענים כי שילמו בעבור הרישום בעת רכישת הדירות בפרויקט באשדוד, אך הרישום התעכב

  • ט"ו טבת התשע"ב
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



חברת מנרב דורשת מדיירים בפרויקט שבנתה החברה באשדוד בסוף שנות ה-90 אלפי שקלים עבור הסדרת רישום נכסיהם בטאבו - 12 שנים לאחר האכלוס. דיירי הפרויקט טוענים כי החברה דורשת את הכסף על אף שבמסגרת חוזה המכר כבר שילם כל אחד מהם אלפי שקלים לשם הסדרת הרישום.

הפרויקט, ברובע ט"ו באשדוד, כולל 88 יחידות דיור ושמונה חנויות בשישה בניינים שאוכלסו ב-1999-2000. באוגוסט 2011 קיבלו בעלי הדירות מכתב המבשר להם כי כעת ניתן לרשום נכסיהם בטאבו - אך עבור פעולה זו דורשת החברה להעביר לחשבונה אלפי שקלים.

אחד מבעלי הנכסים, יגאל בן דוד, טוען כי לאיש מהדיירים לא הוסברה מהות התשלום. "נדרשתי לשלם 3,700 שקל ושכני, עם דירה זהה, נדרש לשלם 5,800 שקל, מבלי שסיפקו לנו הסברים לגבי הסכומים". לאחר כחודש של דין ודברים עקר בין בעלי הדירות לחברה, נקבעה פגישה בין הדיירים לסמנכ"ל הכספים של מנרב, חגי וילנסקי.

לדברי בן דוד, בפגישה הוסבר לדיירים כי עליהם לשלם 150 שקל לרישום הדירה בטאבו, 400 שקל נוספים לתשריט ועיקר התשלום הוא לשם הוצאות משפטיות - לפי מפתח של 775 שקל לחדר - בצמוד למע"מ.

טענות הדיירים כי כבר שילמו את ההוצאות המשפטיות הכרוכות הרישום לפני יותר מעשור כפי שחייב החוזה, לא הועילו. "העובדה שהחוק מחייב שנושא הרישום בטאבו ייעשה על ידי החברה המשכנת, מציב אותנו בפני שתי ברירות גרועות - לשלם את הסכום שאותו דורשת החברה או שרישומנו כבעלי הנכסים לא יוסדר", אומר נציג הדיירים, אבי ריצקר.

מחברת מנרב נמסר בתגובה: "החברה מקיימת את כל התחייבויותיה כלפי רוכשי הדירות בפרויקטים שלה בהתאם לחוזים שעליהם היא חתומה. במקרה זה, הגבייה נעשית בהתאם לחוזה שנחתם עם הדיירים. שכר הטרחה המבוקש מהדיירים הוא בגין כיסוי הוצאות ישירות שמשולמות על ידי החברה לנותני השירותים החיצוניים לצורך רישום הבית המשותף ורישום הדירה על שמם של הרוכשים בפנקסי הטאבו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}