כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חרף התנגדות האוצר: תבוטל הארנונה על נכס לנכים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה שלוש הצעות חוק לפיהן מסגרות שתכליתן לספק שיקום למוגבלים יהיו פטורות מארנונה • אגף התקציבים: "כך פוגעים בתקציבי הרשויות המקומיות"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה ראשונה שלוש הצעות חוק לפיהן מסגרות יומיות שתכליתן לספק תעסוקה ושיקום לאנשים עם מוגבלות פיזית, שכלית או נפשית, יהיו פטורות מתשלום ארנונה.

הצעות החוק באות לקבוע כי לא תוטל ארנונה כללית או אגרה על שטח נכס המשמש כמסגרת יומית המספקת תעסוקה, הכשרה או שיקום לנכי נפש שמלאו להם 18 שנים או על שטח נכס המשמש כמפעל מוגן המספק תעסוקה לאנשים עם מוגבלות ואשר הופנו אליה על ידי משרד הבריאות, לרבות מרכז יום, מועדון תעסוקתי, מרכז הכשרה או מפעל מוגן.

בדיון שקיימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנת הצעות החוק לקריאה ראשונה, הודיע יונתן בר סימן-טוב מאגף התקציבים במשרד האוצר כי הממשלה מתנגדת להצעות החוק: "הצעות אלה מצטרפות לרצף של הצעות חוק הפוגעות בעשרות מיליוני שקלים בתקציבי הרשויות המקומיות".

יו"ר הוועדה ח"כ כץ ציין כי הערכות האוצר מופרזות. "עלות הצעת החוק שהגשתי היא 2.2 מיליון שקלים בשנה. בממוצע, מדובר בעלות של כ-2,500 שקלים בחודש לכל עירייה שבתחומה פועלים המרכזים".

8 ח"כים תמכו בהצעות החוק, שעברו ללא מתנגדים.

ההצעות יוחזרו לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנתן לקריאה השנייה והשלישית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}