כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מה יעשה ראש הסגל כשאובמה יתקשר אליו בשבת?

ראש הסגל בבית הלבן, ביל דיילי, הודיע על פרישתו אחרי שנה בלבד בתפקיד • מחליפו: יעקב (ג'ק) לאו, שומר מצוות, היהודי שיכהן בתפקיד הבכיר ביותר בבית הלבן

ג'ק לאו. צילום: ויקיפדיה
ג'ק לאו. צילום: ויקיפדיה



ראש הסגל בבית הלבן, ביל (ויליאם) דיילי, הודיע הערב (ב') על פרישתו מתפקידו אחרי שנה בלבד.

מדובר במכה קשה לנשיא המכהן ברק אובמה, העומד עתה בפני מירוץ לכהונה שנייה בבבית הלבן.

התפטרותו של דיילי מתוארת כזעזוע הגדול ביותר בבית הלבן בכהונת הנשיא, שיועציו "שיווקו" אותה כנטולת-דרמות.

ב'ניו יורק טיימס' דווח, כי דיילי הגיש את התפטרותו כבר בשבוע שעבר. דיילי הבטיח להישאר בתפקידו עד ה-24 בינואר, אך פרש הערב ללא הודעה מוקדמת.

מחליפו בתפקיד הבכיר ביותר בבית הלבן, הוא מי שהיה ראש אגף התקציבים, יעקב (ג'ק) לאו, יהודי שלפי מקוורת לא מאומתים, בנו לומד בישיבה בירושלים.

הוא שימש כתקציבאי הבכיר גם תחת הנשיא ביל קלינטון, והיה סגנה של מזכירה המדינה, הילרי קלינטון, לפני ששב לבית הלבן בכהונתו של אובמה.

בוושינגטון הוא נחשב למי שיש לו קשרים חזקים עם חברי הקונגרס, בניגוד לדיילי, והיה דמות מפתח בקיץ, במגעים לגיבוש פשרה בנושא העלאת תקרת החוב הלאומי.

דיילי הכין את הקרקע להתפטרותו כבר בחודש נובמבר, אז העביר חלק מסמכויותיו לפיט רוז, יועץ בכיר נוסף בבית הלבן.

"מזל טוב מכל הלב"

אחת השאלות המרכזיות שעלו בעקבות מינויו של לאו לתפקיד התובעני היא: כיצד יהודי אורתודוקסי, שומר שבת, יוכל לעמוד בהתחייבות הנדרשת ממעמדו - זמינות מסביב לשעון עבור צרכי הנשיא.

בעבר, בעת ששירת לאו כמנהל התקציב בממשל קלינטון, סיפר כי התייעץ עם רב שהתיר לו לענות בשבת לשיחות דחופות מהנשיא.

ג'ק לאו, אומרים מקורביו, יפעל באופן דומה גם אצל ממשל אובמה .

מכר של לאו, המתפלל לצידו בבית כנסת, סיפר עליו לעיתון 'הארץ': "הוא אדם מודרני, מאוד מבריק, מוכשר ומבין בפוליטיקה. הוא ג'נטלמן אמיתי ואיש כן, בין שאר מעלותיו".

גם במועצה היהודית הדמוקרטית הלאומית בירכו על מינויו של לאו. מנכ"ל הארגון, דיוויד הריס, אמר: "בעבודתו במשרד התקציב של הבית הלבן, ג'ק לאו חי על בסיס יומי את הערכים היהודיים שלו, כשעבד לחזק את הכלכלה ולהבטיח שהקיצוצים הכואבים בתקציב לא יפגעו באמריקאים במצוקה. למר לאו יש נסיון עמוק במשרד החוץ ובבית הלבן, וזה נפלא לשמוע שהנשיא ברק אובמה בחר בו להוביל את הסגל שלו. אנו מאחלים לג'ק מזל טוב מכל הלב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}