כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

כך הפסיד הקבלן חברה בשווי מאות מיליונים

הקבלן החרדי דודי אפל הפסיד חברה בשווי מאות מיליוני שקלים לטובת ...שותפו לשעבר • יום לאחר כינוס הנכסים של החברה יחליט בית המשפט האם שווי נכסיה יוכפל

דודי אפל. צילום: פלאש 90
דודי אפל. צילום: פלאש 90



תביעה זוטרה של 2.2 מיליון שקל 'בלבד' שהוגשה נגד חברת מגדלי הזוהר. התגלגלה תוך שנה לכדי פירוק בפועל של החברה, שנכסיה שווים מאות מיליוני שקלים.

נתחיל דווקא מהסוף: אתמול (א') אישרה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, את מכירת חברת מגדלי הזוהר, שהיתה בשליטת עו"ד דרור חטר ישי (75%) ודודי אפל (25%), למציע היחיד שהצליח להתמודד עליה במכרז, משה אהרוני.

לפי דיווחי המפרק, עו"ד ארז חבר, הוגשו לו תביעות חוב על ידי נושי החברה בסך של כ-1.8 מיליארד שקל.

מגדל הזוהר, חברה קבלנית שהיתה בבעלות דודי אפל ועו"ד דרור חוטר ישי, נותרה עם נכס עיקרי שהוא חטיבת קרקע בשטח של כ-60 דונם בגבעת שמואל ועליה תכנית בנייה ל-270 יחידות דיור.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה להגדיל את הזכויות ל-710. להחלטה זו הוגשו התנגדויות ועתיד הקרקע והיקף זכויות הבנייה יקבעו היום בבית המשפט העליון.

לפי המתווה ישלם אהרוני, שותפו לשעבר של אפל, שנגזר עליו עונש מאסר של 3.5 שנים אך ביצועו עוכב בהמתנה לערעור, 330 מיליון שקל. תמורת הסכום הזה יקבל אהרוני 100% ממניות החברה, ובעיקר את כל נכסיה, בהם הנכס המדובר בגבעת שמואל.

מרבית הסכום שיתקבל מהמכירה יכסה את החוב של החברה לבנק המזרחי, וכל יתר הנושים יקבלו כ־27% מהחוב כלפיהם.

היום (ב') צפוי להיערך דיון בבית המשפט העליון בערעור שהגישו מגדלי הזוהר והמדינה. אם יתקבל הערעור ותאושר התב"ע לבניית 710 יחידות דיור בגבעת שמואל, המשמעות תהיה הכפלת ואפילו השלשת ערך הקרקע.

במהלך הדיון טען חטר ישי כי אפל ואהרוני פעלו למעשה בשיתוף פעולה בכדי לזכות בחלקו בחברה במחיר מוזל, ולחמוק מתשלום החובות. חטר ישי הוסיף וטען כי המפרק במכרז 'תפר' את חוזה הפירוק בהתאם למידותיו של אהרוני, על פי מתווה שסוכם עם אפל.

השופטת אלשיך דחתה מכול וכול את טענותיו של ישי, חייבה אותו לשלם הוצאות משפט בהיקף של 150 אלף שקל, והותירה את החברה בידיו של אהרוני.

נוכח החלטתה של אלשיך לאשר את המכירה, צפוי אהרוני לקטוף דיבידנד נכבד באם יאשר בית המשפט העליון בניית 710 יחידות דיור במתחם גבעת שמואל. מה שמעלה את השאלה האם לא היה ראוי להמתין עם הפירוק עד לאחר קבלת ההחלטה בנושא, שעשויה להעלות את ערך נכסי החברה באופן משמעותי ולשפר את נתח פריעת החוב לנושים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}