כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מפגיני 'העדה' יאלצו לחפש קללות חדשות: חצי שנת מאסר לצועקים "נאצי"

הממשלה בעד חוק האוסר לקרוא "נאצי": חוק חדש, האוסר שימוש בסמלים וכינויים נאצים, אושר הבוקר בוועדת השרים לחקיקה • על העבריין יוטל קנס של 100 אלף שקלים וחצי שנת מאסר • משרד המשפטים התנגד לחוק, אבל השר יעקב נאמן תמך • ח"כ אורי אריאל: "למנוע התפשטות התופעה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ב) את חוק איסור שימוש בסמלים וכינויים נאציים.

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, שימוש בכינוי "נאצי" או בסממן מהשואה, כמו לבישת הפיג'מות המפוספסות, ענידת הטלאי הצהוב וציור של צלב קרס - שלא במסגרת לימודים, דיווחים או תיעוד - יהיה אסור על פי החוק. מתוקף כך, ייאסר על קריאות "נאצי" לקבוצות אוכלוסיה שונות או לאנשי המשטרה וכוחות הביטחון.

העבריין, לפי החוק, יהיה צפוי לעונש של חצי שנת מאסר וקנס של 100,000 שקלים.

"אני שמח שהממשלה תומכת בחוק החשוב הזה", אמר ח"כ אריאל, "לצערי, אנו עדים בשנים האחרונות לניצול ציני בסמלים וכינויים נאציים, תוך פגיעה וזילזול ברגשות ניצולי שואה ובני משפחותיהם ורבים נוספים בעם ישראל.

"מדובר בשימוש פסול ביותר, ואין הבדל אם מדובר במתפרעי בילעין, אוכלוסיה חרדית או פעולת תג מחיר. יש חשיבות לעיגון האיסורים הללו בחוק, על מנת למנוע את התפשטות התופעה בעתיד", הוסיף.

"החוק יהווה הרתעה ראויה ויעגן בחוק ענישה ראויה לשימוש בזוי שכזה".

ועדת השרים לחקיקה, בה השתתפו הבוקר השרים דניאל הרשקוביץ, יולי אדלשטיין, יעקב מרגי, גדעון סער ויעקב נאמן, שהצביעו בעד ההצעה - אישרה את הצעת החוק בניגוד לעמדת נציגת משרד המשפטים, שהתנגדה להצעה בטענה, כי "קיים חוק איסור הכחשת שואה שזה עבירה פלילית והעונשים חמורים יותר. ההגדרות בהצעה הנוכחית רחבות ועמומות והפגיעה בחופש הביטוי בלתי מידתית. הפתרון הוא בחינוך ולא בשינוי חקיקה".

שר המשפטים יעקב נאמן הוביל קו שונה, כשאמר: "אי אפשר לדחות הצעת חוק כזו בימים אלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}