כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שקט ברכבת • הבוקר: אין רכבות לירושלים וראשון

הסכסוכים בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים - לא נגמרים • והפעם: המוסכים שובתים - וחלק מהקווים לא פועלים • ההנהלה הגישה בקשה לצווי מניעה בבית הדין לעבודה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מאבקי הכח בין הנהלת רכבת ישראל לוועד עובדי הרכבת כבר הפכו לשיגרה ישראלית.

העיצומים גורמים הבוקר (ב) לביטול רכבות ממודיעין, לוד, ראשון לציון - תל-אביב וכן ירושלים - תל-אביב. גם תחנת בית שמש לא מתפקדת.

מאבטחים שהוצבו בתחנת 'הראשונים' בראשון לציון, מפנים את הנוסעים לאוטובוסים.

במהלך היום ייתכנו שיבושים נוספים, ורצוי שציבור הנוסעים יתעדכן.

ברוב המקומות מפעילה היום הנהלת הרכבת מערך הסעים חילופי וחינמי, כמו 'שאטלים' ואוטובוסים, אך חסרון הרכבות כבר מורגש ברחבי הארץ.

אז מה הרקע לסכסוך הפעם? ועד עובדי הרכבת טוען כי החברה הפרה את ההסכם כשהפריטה את טיפולי הרכבות והעבירה אותם לגורמים חיצוניים. הם הודיעו במפתיע על השבתת מוסכי החברה בלוד ובחיפה.

חלק ממוסכי הרכבת שובתים הבוקר - וזו התוצאה.

גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים ברכבת, מסרה כי "מצד אחד אנחנו מנהלים משא ומתן ומנסים לשמור על שקט ומצד שני החברה ממשיכה בהפרטה פראית בניגוד להסכמים קיבוציים ובניגוד לדברים שסוכמו טרם הכניסה למשא ומתן הנוכחי. אין לנו ברירה ואנו נאלצים שוב לנקוט בצעדים ארגוניים כדי להגן על בטחונם התעסוקתי של העובדים".

הבוקר הגישה ההנהלה בקשה לצווי מניעה לבית הדין לעבודה בתל-אביב.

במקביל, ידון היום הרכב השופטים של בית הדין הארצי לעבודה בראשות נשיאת בית הדין, נילי ארד, לדיון מכריע בבקשת ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק בסוגיית עובדי הקבלן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}