כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"תלשו בשר מבשרנו" • הר"מ והמדריך מספרים

ישיבת נחלים, בה למד מנשה שמסיאן ז"ל, מתקשה לעכל את האסון • "היה לו לב זהב", אומר רבו גיא רוזנברג • והמדריך בישיבה אומר: "הוא היה המדריך שלנו - חיזק אותנו אישית"

זירת התאונה. צילום: יעקב כהן
זירת התאונה. צילום: יעקב כהן

משפחת שמסיאן, שבנם מנשה, נהרג הערב (א) בתאונת אוטובוס בבני ברק, מתקשה לעכל את הטרגדיה הקשה.

"אני עם דמעות בעיניים" • קו 402 פגע למוות בצעיר בלב בני-ברק • תיעוד

גם בישיבת נחלים, הישיבה בה למד מנשה ז"ל בשנה וחצי האחרונים, קיבלו הערב את הבשורה בהלם.

הרב גיא רוזנברג, ששימש כרבו של מנשה בשנה האחרונה, מספר בשיחה רווית דמעות עם 'בחדרי חרדים' על דמותו המיוחדת של מנשה: "הוא היה בחור נפלא, היה לו לב זהב מלא וגדוש, תמיד עוזר ומעודד את כל הבחורים. הייתה לו נשמה שהייתה מאד קרובה להקב"ה. תמיד היה מוותר בישיבה על הדברים שהתבקשו אחרים לוותר, הבחורים אהבו אותו אהבת נפש".

הרב רוזנברג מספר על נסיעה מיוחדת שנסעו בחורי הישיבה בקיץ האחרון: "נסענו לקברי צדיקים באוקראינה, הוא הוריד מפלי מים בתפילותיו רק כדי להתקרב להקב"ה. היו לו תפילות מיוחדות שלא היו רואים בשום מקום.

"הבחורים הרגישו הערב שהאח שלהם נהרג. אולי הקב"ה רוצה לעורר אותנו, אולי זאת הצוואה שנשארה לנו ממנו. לקחת את הבחורים ולקרב אותם, ללמוד מדרכו, כמה הוא היה רוצה להתקרב להקב"ה למרות הניסיונות הקשים שהוא עבר".

אהרון גפני, מי שהיה המדריך של מנשה בשנה וחצי האחרונים, מסכם את אישיותו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' במשפט אחד: "אני לא הייתי מדריך שלו, הוא היה מדריך שלנו. בחור עם לב זהב, שאיפות גבוהות מאד, חבר של כל הבחורים, אישיות שלא ניתנת להגדרה בכמה מילים קצרות על היריעה".

הוא מוסיף כי הלימודים מבחינת מנשה ז"ל היו מעל ומעבר. "הישיבה הייתה נעה סביבו, הוא השתוקק ללמוד, הוא היה אומר לי לפני הלילה, אני רוצה ללמוד עוד כמה דקות נוספות לפני השינה, היו לו ניסיונות קשים וגדולים והוא עמד בהם בגבורה".

• איך שמעת על האסון?

• "מנשה ז"ל עשה את דרכו מבני ברק לביתו בירושלים, הוא התקשר אליי ב19:10, דקות לפני התאונה, לא עניתי לטלפון ואחרי 10 דקות הוא כבר לא השיב לשיחות. עשינו בירורים וקיבלנו עדכון על כך שהוא נפגע בתאונה קשה".

• איך התגובה בישיבה?

"הלם טוטאלי, הלם מוחלט. הבחורים בישיבה מרגישים שלקחו להם חתיכה מבשרם ותלשו אותה. מנשה היה חלק מכל אחד ואחד מאיתנו. הוא היה בחור שחיזק אותנו אישית בכל מהלך לימודיו בישיבה".

הלוויתו יצאה בשעה 12:30 מבית הלווית שמגר, לכיוון הר המנוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}