כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שיבושים ברכבת צפויים גם מחר בבוקר; הרכבת תפנה לבית המשפט

עובדי התחזוקה והתפעול הפסיקו לעבוד היום בשעה 14:00; עובדי הרכבת טוענים כי הסיבה היא העברת עבודות תחזוקה לקטרפילר; מזכירת לשכה התבקשה לעבור משרד

  • י"ג טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ועד העובדים פתח בשיבושי עבודה ללא התרעה מוקדמת. בשעה 14:00 הפסיקו עובדי המוסכים לטפל ברכבות - הדבר הוריד ב-50% את תנועת הרכבות בקו-אשקלון בינימינה, וגרם לעיכובים קשים לנוסעים. מחר בבוקר צפויים שיבושים נוספים. הנהלת הרכבת תפנה לבית המשפט בבקשה לצווי מניעה כלפי העובדים.

עם זאת, לא ברור מהי הסיבה לשביתה. ועד העובדים טוען כי הסיבה לשביתה היא העברת עבודות תחזוקה לחברת קטרפילר. לאחרונה, טוענים העובדים, הועברו לחברה טיפולי תחזוקה של 3,000 ו-6,000 ק"מ, ללא הסכמה. עניין שנוגע לליבת העבודה בחברה, לתפישתם.

יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי אמרה: "מצד אחד אנחנו מנהלים מו"מ ומנסים לשמור על שקט ומצד שני החברה ממשיכה בהפרטה פראית בניגוד להסכמים קיבוציים ובניגוד לדברים שסוכמו טרם הכניסה למו"מ הנוכחי. אין לנו ברירה ואנו נאלצים שוב לנקוט בצעדים ארגוניים כדי להגן על בטחונם התעסוקתי של העובדים".

לעומת זאת, הנהלת הרכבת טוענת שהעיצומים החלו לאחר שמזכירת לשכה התבקשה לעבור למשרד אחר. העובדת שהועברה היתה מזכירתו של סמי כהן, סמנכ"ל ציוד נייד שסיים את תפקידו לפני כחודש, ועבר להיות ממונה על פיתוח מתחמי התחנות.

הסמנכ"ל החדש (בפועל), בני לוי, ביקש מהעובדת לעבור ללשכתו של כהן, וזו פנתה לוועד העובדים. בהנהלת הרכבת טוענים כי השיבושים הם הפרה של התחייבות העובדים לא לנקוט בצעדים חד-צדדיים, כל עוד מתנהל מו"מ בין הצדדים, אולם העובדים טוענים מנגד כי העברת העובדת היא צעד חד צדדי.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי "צר לנו כי יו"ר הוועד מפרה שוב, באופן בוטה, את הבטחותיה והופכת את הציבור בישראל לבני ערובה לגחמותיה ותוך הצגת מצג שווא. נציין כי בניגוד מוחלט לכתוב בהודעת הוועד לא חל כל שינוי במערך התחזוקה - לא על ידי חברת קאטרפילר ולא על ידי כל חברה אחרת. בעקבות שיבושי העבודה, נגרמים לצערנו שיבושים בתנועת הרכבות בכל הארץ. רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים על מנת לסייע לנוסעים להגיע למחוז חפצם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}