כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הסתה אינטרנשיונל • גל אלימות נגד חרדים בארה"ב

ההסתה נותנת את אותותיה בארה"ב: רכב בבעלות יהודית - ניזוק מחריטת צלבי קרס בניו ג'רזי • על קירות שני בניינים בבורו פארק רוססו צלבי קרס

אנטישמיות. צילום אילוסטרציה
אנטישמיות. צילום אילוסטרציה

גל ההסתה נגד הציבור החרדי ששוטף את ישראל נותן אותותיו גם בארצות-הברית: משטרת ניו ג'רזי מינתה צוות חקירה מיוחד לחקור אירוע אנטישמי שאירע במהלך השבת, בסמיכות למרכז היהודי בגרייט-נייק.

יהודי, המחזיק ברשותו מכונית מרצדס מפוארת, נוהג להגיע מידי ערב שבת למרכז היהודי, בכדי להתפלל שם את תפילת השבת. לאחר תפילת ערבית בצאת השבת, נוסע היהודי עם מכוניתו בחזרה לביתו, הממוקם במרחק רב מהמרכז היהודי.

השבת החנה את מכוניתו כהרגלו באחד הרחובות הסמוכים לבית הכנסת, תוך שהוא משאיר במושב שליד הנהג ספר תהילים, סידור ותפילת הדרך שהשתלשלה מהמראה האמצעית.

לאחר ההבדלה, כששב לביתו, גילה כי אלמונים חרטו על המכונית צלבי קרס גדולים. האלמונים לא הסתפקו בחריטת הצלבים, וניסו להשחית את דלתות המכונית באמצעות סכינים.

באותו הזמן גילו דיירי בניין חרדי ברחוב 48 בבורו פארק, כי צלבי קרס נמרחו על קירות המעלית.

לחרדתם שמעו כי יום קודם לכן, במרחק בלוק אחד, אירע מקרה דומה: דיירי בניין מגורים ברחוב ה-49 בשכונת בורו פארק גילו כי צלבי קרס רוססו על קירות הבניין.

המשטרה החלה לחקור את המקרים והבטיחה להעניק עדיפות ראשונה במעלה למקרים הללו.

בשכונת בורו פארק מתגוררים חילונים רבים שירדו מהארץ ומועסקים בחנויות האוכל בשכונה וכנהגי מוניות. המשטרה וראשי ארגון 'חברים' אינם שוללים את האפשרות שצלבי הקרס צויירו כחלק מהמאבק נגד החרדים, המקבל חשיפה גם בכלי התקשורת הישראליים המופצים בארצות הברית.

לפני שבוע דיווחנו על צעירים ישראלים שתקפו אברך בעת שנסע ברכבת התחתית מבורו פארק למנהטן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}