כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חוק סימון מוצרים? לבנת הגישה ערר

החוק שנועד למתן את תקנות סימון המוצרים כבר עבר בכנסת בקריאה ראשונה אך שרת התרבות והספורט, לימור לבנת מבקשת לערער עליו • "מאחורי הצעת החוק עומדות רשתות שיווק"

לסמן או לא לסמן? צילום: יעקב נחומי
לסמן או לא לסמן? צילום: יעקב נחומי

שרת התרבות והספורט הגישה היום (א) באמצעות מזכירות הממשלה, ערר לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, המשמש יו"ר ועדת השרים לחקיקה, על ההחלטה לאשר את התיקון לחוק סימון מוצרים.

בערר טוענת השרה לבנת כי בישיבת ועדת שרים לענייני חקיקה, בתאריך 1.1.2012 אושר התיקון להצעת חוק חובת סימון מוצרים שעברה אחר כך בקריאה טרומית בכנסת.

אך היות והשרה לא נכחה בדיון בוועדת השרים לחקיקה, היא ביקשה להגיש ערר על החלטה זו, ולקיים בעניינה דיון נוסף בוועדת השרים לחקיקה.

את הטעמים לכך היא מנמקת כך:

1. להצעת החוק במתכונתה הנוכחית עשויות להיות השלכות קשות על הצרכנים במדינת ישראל, שלהבנתי לא היו ברורות לכל השרים בעת ההצבעה.

2. הצעת החוק האמורה עברה בועדת השרים, מבלי שהתקיים דיון ציבורי ממצה בהשלכות שעשויות להיות לה על ציבור הצרכנים.

3. היום התברר כי מאחורי הצעת החוק עומדות רשתות שיווק שנסתייעו בחברת לובינג גדולה, עובדה שספק רב אם היתה ידועה לשרים בעת ההצבעה.

4. לא ברור מדוע יש לאפשר לרשתות השיווק ולקמעונאים אחרים לוותר על תווית המחירים על המוצרים, מה שעשוי להקשות מאוד על הצרכנים להשוות מחירים ולערוך את קניותיהם באופן מושכל וחסכוני יותר.

5. הצעת החוק האמורה מבטלת הלכה למעשה זכות בסיסית שהיתה לצרכן בהשוואת מחירים. למרות זאת להבנתי לא התקיים דיון מעמיק בקרב השרים אם האמצעי החלופי, שמציע החוק החדש, אפקטיבי ולא יגרום לפגיעה בצרכנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}