כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פרנק: "הערתי לה והמשכתי ללכת, פתאום חשבתי שבאים להכות אותי" לל

ניתן גם לצרף את הסרטון של אולפן שישי

פרוטוקול בית המשפט השלום בירושלים מדיונו האחרון ביום שישי של הסיקריק זאב פרנק מירושלים שנעצר ביום חמישי בלילה וטענות המשטרה מעלים תהייה ושאלות רבות לנוכח סרטון הוידיאו שהוצג בפני בית המשפט.

בשבוע הבא מתכוונת המשטרה להמליץ להגיש נגד פרנק כתב אישום בגין מספר מקרי אלימות בהם היה מעורב. אך כאמור, מעצרו בסוף השבוע האחרון מעורר תהייה רבה. בשכונת מאה שערים בירושלים קיים זעם רב המפונה למשטרה ובו טוענים חבריו של פרנק כי מעצרו היה יוזמה של המשטרה.

נציג המשטרה טען בדיון את הדברים הבאים: המשיב נעצר אתמול בשעה 22:00 בלילה, לאחר שהצוות של שלושה קציני משטרה הבחין בו בשכונת מאה שערים, ניגש אל עוברת אורח קורא לעברה פרוצה וירק עליה. הצוות ניגש לעוצרו, המשיב ניסה להתנגד למעצר, במהלך התנגדותו אך הוא בעט באחד הקצינים.

אך בסרטון עצמו נראה פרנק חולף על יד אישה שלטענתו לא הייתה לבושה בצניעות דיו וממשיך הלאה בדרכו. בדיוק באותו הזמן חלף רכב שנראה כפרטי ובו היו 3 קציני משטרה. חלק מהקצינים יצאו מהרכב, הלכו במהירות לכיוון פרנק, עצרו אותו והכניסו אותו לתוך הרכב.

בפרוטוקול אף נטען כי הקצינים הציגו בפניו של פרנק תעודות מזהות, דבר שאינו נראה בסרטון עצמו. נציג המשטרה טען כי מדובר בסרטון ערוך וכי הצגתו לבית המשפט הוא על גבול שיבוש הליכי חקירה.

עוד נטען במהלך הדיון כי פרנק אכן צעק לעבר האישה שהיא לא לבושה בצניעות אך לעולם לא ירק לעברה.

נציג המשטרה טען כי הם דורשים את מעצרו של פרנק עד תום ההליכים ובכוונתם להגיש נגדו כתב אישום בגין מקרי אלימות קודמים. כך לדוגמא, בתאריך 20/3/11 נכנס פרנק לחנות ספרים במאה שערים צעק לעבר קונה בחנות שלטענתו לא התלבשה בצניעות והתנהג במקום בפראות. כשהגיע קצין משטרה בתאריך 20/9/11 לעצור אותו בעקבות המקרה הקודם הוא כינה אותו 'נאצי'. המשטרה טענה כי בשל העדר מוחלט מפני מורא החוק היא דורשת את מעצרו ומתכוונת להגיש אישום נגדו.

גם פרנק עצמו ניצב בפני שאלות קשות במהלך הדיון, "איך זה שאתה חוזר 3 פעמים על אותו מקרה?", נשאל על ידי בית המשפט, וענה: "זה לא 3 פעמים. בפעם הקודמת זה בגלל שאני צעקתי נאצי וזה לא נכון. בפעם השלישית אני לא יודע במה מדובר. במעצר של לפני 3 חודשים הוא אמר שצעקתי נאצי וזה לא היה נכון ואז גם הגיע סרט שרואים בו שבעל החנות דוחף אותי ולא מראים שדיברתי עם נשים".

באשר למקרה האחרון ביום חמישי הגיב פרנק בעצמו לדברים: "פשוט הערתי לה והמשכתי ללכת ופתאום הגיעו אליי אנשים וחשבתי שזה חילונים שרוצים להכות אותי, הכניסו אותי לרכב ונתנו לי בוקס בראש. הכניסו אותי לחדר במגרש הרוסים ונתנו לי בעיטות ומכות".

ההחלטה בעניינו תתקבל בדיון שהתקיים מחר (א) בצהריים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}