כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'יתד נאמן', איבדתם את המצפן • דעה

'יתד נאמן' תקף את הרב משה גרילק. עוונו: מאמר הסברה ב'צו פיוס' • יהושע ויינבוק לא נשאר חייב: במקום להעמיד על נס גנרל ומצביא בצבא ההסברה, תוקפים אותו?

הרב משה גרילק
הרב משה גרילק



כבר התרגלנו, לצערנו, למחלוקות קשות בתוך הציבור החרדי. מחלוקות מלאות רפש, המפלגות וקורעות קהילות חשובות וישיבות מפוארות.

כבר התרגלנו, שכל מחלוקת, מקור סיבתה הם חילוקי דעות, כביכול, על השקפה טהורה, ירושה רוחנית, תאווה אדירה להרבצת תורה ולהאדרתה, שמירת פך השמן הטהור וכדומה.

ראוי לאמר, בהרבה מן המקרים, אכן מעורבים גם שיקולים נכונים וטהורים, הבדלי גישות והשקפות, אבל ברוב רובם של המקרים הם רק "גם".

כבר התרגלנו, לצערנו, שכל מלחמה שכזו מלווה בזלזול מחפיר של תלמידי-חכמים, בבחינת - לי יאורי ואני עשיתיני, ומי שלא שתה מיאורי, אינו יודע ואינו מבין, בור ומסלף רבותיו ולא שומר מסורת אבותיו...

כבר התרגלנו, ש'דעת תורה' היא תירוץ וכסות להרבה חוליים ומעשים רעים, ושהדעה הקובעת היא אך ורק המרן שלך, גם אם מדובר בנושאים רגישים, בהם יש מחלוקת קשה בין גדולי המרן שיושבים באותה המועצת.

קטונתי מלהכריע מה השיקול העיקרי במלחמת 'יתד נאמן' מול השבועונים ועיתון 'משפחה' בראשם. האם אכן גם שיקול חינוכי וערכי יש כאן?

קטונתי מלהכריע האם יש קשר, והאם השיקול העיקרי במלחמת 'יתד' באקדמיה החרדית, במפלגת טוב, הוא השיקול העקרוני-ההשקפתי הטהור?

קטונתי, או-הו קטונתי, להבין מי זכאי למרן, כמה, מתי ובעיקר למה?

הפעם הם הגזימו

נכון הוא הדבר שגדולי ישראל, מרנן ורבנן זצוק"ל ושליט"א, אשר ייסדו את 'יתד נאמן', ראו לנגד עיניהם את הצורך בקיומו של כלי תקשורת שיהווה אלטרנטיבה לפירות הנמצאים בשדות זרים. גם מובן הרצון לעשות זאת באופן עצמאי, ולא להיות סמוך על שולחנם של אחרים.

אבל הפעם הם הגזימו!

לבלר צעיר וחצוף, אשר כדי לחפש כבוד מדומה, הכרה חברתית, ודמיונות על תפקידים פוליטיים, חבר אל כוחות הרשע וצרות העין, על מנת להתיפייף בעיניהם - כן, בדיוק כך: למצוא חן ולהחניף.

האחד בא לגור, וישפוט שפוט. מי שעד לא מכבר השמיץ ותקף, ודעותיו היו ידועות, החליט לחבור אליהם. תופס קולמוס ומבצע הנחייה לתקוף. ואת מי?

את הרב משה גרילק.

האם תמנו לגווע? האם אין עוד קורטוב של חכמה או יראת-כבוד או אפילו הכרת הטוב פשוטה?

כן, חסד הראשונים לשנותיו הראשונות של 'יתד נאמן', בהן הוא נלחם על קיומו. היה זה הרב גרילק שהעמידו על רגליו, חינך ואימן כותבים צעירים ומערכת ירוקה, איך נהפכים לאלטרנטיבה ראויה. ומה אפשר לעשות? הוא עשה זאת על פי מצוות מרנן ורבנן שליט"א וזצוק"ל.

איבדתם את הכיוון

זאת ועוד. מחוץ יהום הסער, ימים טרופים של הסתה ואלימות קשה עוברים על היהדות החרדית הנאמנה, ימים שבהם כולם מתאחדים, כולם מתגייסים. שכן, אלם ההסברה מכה בנו עד זוב.

והנה, הפלא ופלא, במקום להעמיד על נס את אחד הדוברים המוכשרים, מראשי תנועת התשובה, בעל אוריין, תלמיד-חכם ואיש ספר, ותיק ובקי, גנרל ומצביא בצבא ההסברה של ההשקפה הטהורה של היהדות הנאמנה, תופס כלי המלחמה בחכמה ובתבונה - אותו תוקפים, בשמו המלא ואף בתמונתו, ומנסים להעמידו בשורה אחת עם המתיוונים, הנושרים, האמסלמים?

הגזמתם, נסחפתם, איבדתם את המצפן ואת הכיוון.

אתם אכן זקוקים לעורכים ומנחי דרך, אשר ינקו השקפה נכונה גם טרם הבר מצווה, ולא רק כאלו אשר התחילו בישיבה גדולה. או רק לצורך הפרנסה...

כל אחד ובית המדרש שלו, כל אחד והאקדמיה שלו לתארים ולמידות.

האמת שכבר התרגלנו, האמת שכבר התייאשנו, אבל כמי שאמונים על משנתו של מרן, בעל 'האבי עזרי' הגרא"מ שך זצ"ל - אין ברירה!

כשכואב צועקים!

כשרואים "כבלע את הקודש" - מוחים!

מי יגלה עפר מעיניו...

קישורים:
המאמר של הרב משה גרילק בצו פיוס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}