כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חוק חינוך חינם מגיל 3 אושר בממשלה: ש"ס תמכה

נתניהו השיג את תמיכת ש"ס, וכך הצליח להעביר את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה • השר אלי ישי: "חוק ראוי ומבורך" • משרדי הפנים והשיכון לא ייפגעו בקיצוץ

חוק חינוך חינם מגיל 3 אושר בממשלה:  ש"ס תמכה
יעקב כהן

הראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצליח להשיג הערב (א) את תמיכת שרי ש"ס בתכניתו לבצע קיצוץ רוחבי של 4% במשרדי הממשלה - מלבד הביטחון, כדי לממן את חוק חינוך חינם מגיל 3.

מגעים קדחתניים שניהל המטה של ראש הממשלה, בראשות נתן אשל, מול שרי ש"ס, הם שהובילו לכך שהסיעה החרדית הסירה את התנגדותה לתוכנית.

הצעת חוק חינוך חינם דורשת קיצוץ במשרדי הממשלה השונים, דבר שהביא להתנגדותו של השר סילבן שלום בליכוד ושל שרי ישראל ביתנו ושרי ש"ס.

"אם לא יכלול הקיצוץ את משרדי הפנים והבינוי והשיכון, נתמוך בהצעה", הצהירו גורמים בכירים בש"ס. "אחרי הכול מדובר בהצעה חשובה", הם אומרים, "כולנו בעד חוק חינוך חינם".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר: "חוק חינוך חינם לגיל הרך הינו חוק ראוי ומבורך. אך ורק בתנאי שאינו פוגע בשכבות החלשות. לאחר שהגענו בהידברות מול האוצר להסכמה על ביטול הקיצוץ ברשויות המקומיות, ועל ביטול הקיצוץ בפרויקט שיקום שכונות במשרד השיכון, ומציאת מקורות אחרים למימון החוק. אנחנו מסירים את התנגדותינו לאישור החוק, על מנת לחזק כלכלית את תושבי השכונות והשלטון המקומי".

לגבי ההסתייגויות של שר החוץ אביגדור ליברמן שדרש שהחוק החינמי יחול רק על משפחות בהן שירת האב בצה"ל וההורים עובדים, הרי שהתניה זו לא תופיע בהצעת המחליטים, ואין כל מבחן הכנסה.

הצהרונים, כמובן, יחולו רק במקרה בו האשה עובדת, אך לכך אין קשר לדרישתו של ליברמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}