כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בכירי הדתות בארץ - בכינוס משותף

רבנים, קאדים, שיי'חים, כמרים ואימאמים התאספו יחדיו בזכרון יעקב לכנס מיוחד • במהלך הטכס חתמו ראשי הדתות על הצהרת נאמנות לכבוד האדם וההגנה על חייו

הטקס. צילום: אהרן ליבוביץ - בועז בן ארי
הטקס. צילום: אהרן ליבוביץ - בועז בן ארי

תחת הסיסמה: "זק"א - מחברים עולמות", התקיים ביום רביעי טכס באולם "תעשיות בית-אל" שבזכרון יעקב, בהשתתפות ראשי ונציגי דתות מכל העדות, רבנים, קאדים, שיי'חים, כמרים ואימאמים, מפקדי משטרת ישראל, מפקדי זק"א ומתנדבים.

האירוע נועד לכנס מנהיגי דת בארץ למטרת הצלת חיים וכבוד המת.

מנהיגי הדת בירכו את פעולות זק"א. בין המברכים היו: הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, השר לענייני דת הרב יעקב מרגי, רבה של זכרון יעקב הרב מרדכי אברומובסקי, רבה של מטולה הרב ברוך פכטר, רבה של זק"א הרב יעקב רוז'ה, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית שייח מוואפק טריף, אימאם ויו"ר ועד אנשי הדת המוסלמית בישראל השייח מוחמד כיואן, האימאם של עכו השייח סמיר עאסי, האימאם של הבדואים השייח ג'מאל טבאש, הכומר של העדה הנוצרית-קתולית האב מישל טעמה ועוד.

במהלך הטכס חתמו מנהיגי הדתות על מגילת יסוד והצהרת נאמנות לכבוד האדם.והתהרה כי יעמדו לימינם של מתנדבי זק"א בהגשת עזרה במקרי חירום או אסון חלילה בכל נקודה על פני כדור הארץ.

הרב הראשי לישראל יונה מצגר, סיפר על השפלתו של רב יהודי על ידי הנאצים באוסטריה. לאחריו דיבר אלברט פוקס מנהיג הקהילה הגרמנית בזכרון יעקב ואשר המפעל שייך לה, והכה על חטא הוריו והורי חבריו הנאצים: "אנחנו הבנים של אלה שעשו את הדברים האלה", אנחנו לא מבינים למה. אנחנו לא מבינים מאיפה באה לנו זכות למרות זאת להיות פה. תודה שאתם סובלים אותנו".

הארגון הוא ארגון נוצרי ציוני ומיסודם של קבוצת גרמנים בני הדור השני אחרי המלחמה שהקימו מספר מפעלים ברחבי הארץ, חלקם ביטחוניים ומעסיקים היום כ-800 עובדים ישראלים.

במהלך הטכס, הפתיעו קציני משטרת ישראל את הקמב"צ הבלתי נלאה של זק"א מחוז צפון\חוף חזקי פרקש, בהענקת דרגת 'מפקד מיוחד'.

עם סיום הטכס הושק חפ"ק (חדר פיקוד קדמי) נייד משוכלל לטובת זק"א מחוז צפון\חוף.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}