כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ברקת לאלי שמחיוף: "עליך להשעות עצמך מייד"

סגן ראש עיריית ירושלים אלי שמחיוף, נדרש להיפרד מתפקידו, בשל כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת הולילנד • נאשם נוסף, חבר המועצה אברהם פיינר, השעה את עצמו

סגן ראש העיר אלי שמחיוף וידיד. צילוםף יעקב כהן
סגן ראש העיר אלי שמחיוף וידיד. צילוםף יעקב כהן

בעקבות כתבי האישום, שהגישה הפרקליטות כנגד חברי מועצת העיר ירושלים אלי שמחיוף ואברהם פיינר, התבקשו הללו היום (ה) להשעות עצמם מתפקידיהם.

עוד בנושא:
פרשיית הולילנד, כתבי האישום • כוכבי הפרשייה: הנציגים החרדים


היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אמנון מרחב, קבע בחוות דעת מסר כי על חברי המועצה להשעות עצמם מתפקידיהם הביצועיים במועצת העיר עד להכרעה במשפטם.

כך גם על סגן ראש העיר מר אלי שמחיוף להשעות עצמו מתפקידו כסגן ראש העיר.

היועץ המשפטי לעירייה הבהיר כי לנאשמים עומדת חזקת החפות, אולם נוכח חומרת העבירה בה מואשמים חברי המועצה והזיקה ההדוקה בינה ובין התפקיד הציבורי אותם הם מילאו, כאשר העבירה בה הם מואשמים בוצעה לכאורה כאשר כיהנו בתפקידים ביצועיים בעירייה, הרי שהמשך כהונתם בתפקידיהם, עלול לפגוע באופן קשה ביותר באמון הציבור בעיריית ירושלים.

ראש העיר שוחח עם חברי המועצה ואיחל להם שיצאו זכאים בסופו של התהליך.

חבר המועצה פיינר כבר הודיע לראש העיר, כי הוא משעה עצמו מכל תפקידיו. ראש העיר הודיע לחבר המועצה שמחיוף כי באם לא ישעה עצמו מתפקידו באופן עצמאי, הוא ייאלץ להשעותו.

ברקת הדגיש כי "פרשת הולילנד היא ציון דרך במאבק כנגד שחיתות ופגיעה בטוהר המידות, זהו יום עצוב לירושלים". והבהיר כי עיריית ירושלים תפעל למיגור ולטיפול בכל תופעה של עבירות טוהר מידות: "על שליחי הציבור לפעול כחוק וליטול על עצמם נורמות אדוקות ומחמירות פי כמה מאזרח רגיל. עלינו לחזק את אמון הציבור במערכות הציבוריות ואני מחויב לקדם מטרות אלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}