כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האחים מכפר כנא התגלו כפעילי חמאס

פעלו בחמאס באיו"ש • כתב אישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בנצרת, מייחס לנאשמים עבירות של מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק וקשירת קשר לסייע לאוייב במלחמה

לוחם חמאס. צילום אילוסטרציה
לוחם חמאס. צילום אילוסטרציה

במהלך דצמבר 2011 נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר צפון, שני אחים ערבים ישראלים תושבי כפר כנא בחשד לגיוסם בידי תשתיות חמאס באיו"ש.

בחקירתם עלה כי עמדו בקשר עם פעילי חמאס מאיו"ש, אשר עמלו על תכנון וביצוע פיגועים באיו"ש ובישראל. העצורים הם אמיר פריד יאסין אסעד בן 29, תושב כפר כנא (נעצר ב-6 דצמבר 2011). מחמד פריד יאסין אסעד – בן 20, תושב כפר כנא (נעצר ב-8 דצמבר 2011). השניים הודו כי עמדו בקשרים עם פעילי טרור מאיו"ש, ואף התבקשו על ידם לסייע לפעילותם. קונקרטית.

אמיר אסעד הודה כי מזה מספר חודשים הוא מקיים קשר עם ג'עפר סכאפי, תושב חברון, אשר ממתין לקבלת חומר לימוד מגורמי טרור ברצועת עזה לגבי ייצור עצמי של חומרי נפץ. ג'עפר הנ"ל ביקש את סיועו של אמיר בהכנסת מפגעים וחגורות נפץ לישראל, והסכים לסייע ככל הנדרש.

סכאפי נעצר לחקירה, במהלכה הודה שעמד בקשרים עם פעילים שונים ברצועת עזה ובישראל, במטרה להסתייע בהם למימוש פיגועים, לקבלת מידע על השגת אמל"ח ויצורו וכן להכנסת מפגעים לישראל.

מחמד אסעד הודה כי עמד בקשרים עם פעילי חמאס וגורמי טרור משכם, חברון ועוטף ירושלים ואף שימש כמתווך ומקשר ביניהם, וכי הסכים לסייע להם בהשגת אמל"ח לביצוע פיגועים, באיסוף מידע על אזורי כינוס של חיילים ובסיוע לגיוס ערבים ישראלים נוספים. מחמד הודה כי נפגש בביתו עם וסים נצאצרה, פעיל חמאס במוצאו מהכפר בית פוריק שליד שכם, שוהה בלתי חוקי בכפר כנא, אשר ביקש ממנו לסייע בהקמת חוליית חמאס צבאית מקרב ערביי ישראל, שתסייע לחוליה מבית פוריק בביצוע פיגועים. במהלך הרמדאן נפגש מחמד (אוגוסט 2011) בהר הבית עם פעיל חמאס נוסף מבית פוריק, מערוף חטאטבה, שהיה ברשותו קרל גוסטב, שרכש לפני מספר שנים, בו התכוון להשתמש לביצוע פיגועים.

השניים, נצאצרה וחטאטבה, נעצרו ובחקירתם הודו בכוונות לבצע פיגוע וכן הסגירו את הנשק שהיה ברשותם.

לציין, כי נוסף על העצורים מכפר כנא נעצרו גם פעילי החמאס עמם עמדו בקשר. האחרונים הודו על פעילותם, הפלילו את העצורים הישראלים ואף הסגירו את האמל"ח שהושג למטרת ביצוע פיגועים, בדגש על ירי לעבר מתנחלים, כלי רכב צבאיים, וחיילים העומדים בטרמפיאדות בצידי הדרך.

כתב אישום נגד שני המעורבים, תושבי כפר כנא, שהוגש בבית המשפט המחוזי בנצרת, מייחס לנאשמים עבירות של מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק וקשירת קשר לסייע לאוייב במלחמה.

יודגש, כי מעצר המעורבים הוביל לסיכול פעילותם, בטרם הצליחו להוציא אל הפועל את תכנוניהם, אך מקרה זה ממחיש את פוטנציאל האיום הגלום בניצול ערביי ישראל ורתימתם ליוזמות טרור ולתיווך בין אזורי עבור חוליות טרור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}