כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

איך משחק אייפון פשוט מצליח לסחרר מיליונים

סיפור ההצלחה של Temple Run מוכיח שאפשר עדיין להצליח אפסטור גם אם לא מצטיידים בגרפיקה מרשימה ובמנוע משחק מסובך

  • י' טבת התשע"ב
איך משחק אייפון פשוט מצליח לסחרר מיליונים

במשך תקופה ארוכה לא ידע האפסטור כזאת הצלחה. התחושה הכללית בחודשים האחרונים במצעדי ההורדות בחנות של אפל היא שאם לא מדובר במשחק מסובך ועתיר מגה בייטס (למשל, אינפיניטי בלייד שעלה לגדולה), קשה מאוד לחדור לקליקה הסגורה של רבי המכר בראשות אנגרי בירדז, Fruit Ninja, טייני ווינגז או Cut the Rope. משחקים חינמיים מופצים לאפסטור באלפיהם מדי יום, ולא מצליחים להותיר את רושמם ולהישאר זמן רב בראש הרשימה. המגוון עצום, אך מאוד קשה למשחקים פשוטים להתבלט. עד שהגיע Temple Run.

סיפור העלילה של Temple Run פשוט ביותר, ומחדש מעט מאוד. חוקר אוצרות סטייל אינדיאנה ג'ונס נכנס למקדש ומוצא פסל ייחודי. השדים ששומרים על המקדש רודפים אחריו, וזו נקודת הפתיחה של המשחק. גם ההמשך צפוי - עולם של דרכים מלאות במהמורות ומכשולים וניווט בעזרת אצבע אחת לקפיצה, החלקה או פנייה. בין המרעננים הרשמיים של המשחק ניתן למנות את מטבעות הכסף שניתן לאסוף במהלך הדרך ושידרוגים שונים שעוזרים לגיבור לעבור בבטחה, לצבור עוד מטבעות וכן הלאה. את המשחק יצרה Imangi, חברה משפחתית שהוקמה בשנת 2008 המורכבת מבעל ואישה, וחבר נוסף שהצטרף שנה לאחר מכן. החברה כבר הספיקה לייצר מספר להיטים לאפסטור ולהרוויח היטב, אם כי Temple Run הוא ללא ספק ההצלחה הגדולה ביותר שלהם.

לכאורה, מדובר במשחק פשוט מזן הריצה/שחייה/תעופה הנצחית שנמצאים בהמוניהם בכל חנויות האפליקציה. למשחק אין גרפיקה יוצאת דופן, הוא שייך לז'אנר שנלעס מכל כיוון אפשרי במובייל ואפילו העלילה שגרתית למדי. למרות זאת, ואולי דווקא לפיכך נחת בתחילת אוגוסט Temple Run באפסטור בעלות השגרתית של $1 וריכז עניין רב כבר עם השקתו. לאחר שמחיר המשחק שונה והוא החל להימכר בחינם הוא הפך למעשה להיסטריה מוחלטת עם מיליוני הורדות, ושולט למעשה עד היום במצעדי המכירות האפסטור. כל זאת בלי שום סיבה נראית לעין שלמענה אפילו "ארץ נהדרת" מציינת את המשחק במערכון האחרון על ראש ממשלת ישראל.

מהו סוד ההצלחה של Temple Run? כמו במקרים רבים, המרכיב העיקרי בהצלחה הוא הפשטות. הגרפיקה הפשוטה ממקדת את היוזר בתחושת הדחיפות שהמשחק עצמו מקנה, והאתגר להגיב מהר לכל מכשול הוא שמושך וגורם להתמכרות הגלובלית למשחק. כמובן, היכולת לעמוד במשימות ולייצר דרך כך יותר נקודות בכל משחק (אלמנט שהוכח כמוצלח במיוחד במשחקים רבים, כולל טייני ווינגז). לבסוף, התחרותיות הרבה שהמשחק מייצר בין שחקנים (מיותר לציין שניתן לשתף ניקוד ברשתות חברתיות, וכיוצא באלה), מייצרת עניין רב סביב המשחק ותורמת רבות לאפקט ההתמכרות. השילוב של כל אלו הפכו משחק לא מרשים מבחינה טכנולוגית או עיצובית למלך הבלתי מעורער של האפסטור. מסקנה: לא תמיד גרפיקה מרשימה מושכת את תשומת הלב ותורמת למכירות. העיקר, כמו תמיד, הוא במשחקיות.

לפוסט המקורי של יונתן רוה, http://mobilize.co.il/, סלולרי עסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}