כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

680 רקטות וטילים נורו על הדרום ב-2011

2010: 2 גראדים, 2011: 80(!) גראדים • כך עולה מנתוני פיקוד העורף, המציין השלמת היערכות לאפשרות של מבצע צבאי נוסף ברצועת עזה • כל הנתונים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בשנת 2011 נורו 680 רקטות, פצמ"רים וגראדים לעבר יישובי הדרום – כך עולה מנתוני פיקוד העורף. מדובר ביציאות של טילים על כל סוגיהם ולאו דווקא טילים שיצאו משטח הרצועה ופגעו בשטחי ארץ ישראל.

מתוך כלל הירי נורו בשנת 2011 כ-80 גראדים, לעומת 2 בלבד בשנה הקודמת. לגראדים טווח גדול יותר, חומר נפץ רב יותר וכך גם סכנה גדולה יותר. 30% מתוך כלל הנפילות היו במסגרת 3 הסלמות שנרשמו השנה שנמשכו יחד כ-15 יום. מתוך כלל שיגורי הרקטות, כ-5 נפלו על מבנים או בסמוך עליהם, בטווח של קילומטר.

במחוז דרום של פיקוד העורף המשיכו לשדרג השנה את מערך ההתרעה, המתמקד בעיקר בשינוי מהפעלה קווית להפעלה על פי טווח ספציפי – שינוי שצמצם את ההתרעות הלא ממוקדות. לצד פיתוח, תחזוק והרחבת מערך הצופרים במדינה, פועל פיקוד העורף לשיפור התרעה משלימה באמצעות סלולר, אינטרנט וטלוויזיה.

המחוז המשיך השנה לחזק את הקשר אל הרשויות המקומיות. "אנחנו רואים ברשויות המקומיות את לבנת היסוד של זירת הלחימה בעורף ולפיכך מאמן, מדריך, מנחה ומסייע לרשויות תוך שמירה על קשר רציף ויום יומי", אמר גורם בכיר בפיקוד. במקביל, פועל פיקוד העורף להמשך עבודה שוטפת עם גורמי החירום השונים במדינה.

"מאז מבצע 'עופרת יצוקה' שופרו הצופרים וכיום הם עובדים בצורה טובה יותר", הוסיף גורם בכיר בפיקוד העורף, שציין כי "כמעט כל הרשויות תורגלו השנה ושנה הבאה יאמנו את כולן". הוא הסביר כי תוכנית המיגון הושלמה בחלקה ומוגנו בתי אב עד מרחק של 4.5 ק"מ מרצועת עזה, מוסדות חינוך עד מרחק של 7 ק"מ מרצועת עזה ובשנתיים הקרובות ימוגנו מוסדות חינוך עד מרחק של 15 ק"מ מרצועת עזה.

בחודשים האחרונים משלים פיקוד העורף היערכות לאפשרות של מבצע צבאי נוסף ברצועת עזה, כמו גם למגוון רחב של תרחישים, ביניהם גם נפילות בשטחים הרחוקים 45 ק"מ מרצועת עזה – ואף יותר מכך. ערים חדשות יכולות להיכלל בטווח זה ולכן פיקוד העורף מכין את הרשויות המקומיות להיערכות לכל ירי. כמו כן פיקוד העורף ערוך לתרחישים בהם למעלה מאלף טילים ישוגרו לעבר שטחי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}