כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רשות המסים תובעת מטבע 2.6 מיליארד שקל

רשות המסים תובעת את תשלום המס בגין חלוקת דיווידנד מחברה בת סינגפורית בסכום של 600 מיליון שקל

  • י' טבת התשע"ב
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

רשות המסים הוציאה לאחרונה לחברת טבע שומת מס על סכום של 2.6 מיליארד שקל, כולל ריבית והצמדה. רשות המסים תובעת את תשלום המס בגין חלוקת דיווידנד מחברה בת סינגפורית בסכום של 600 מיליון שקל.

טבע חילקה את הדיווידנד ב-2006 מבלי ששילמה מס. רשות המסים טוענת כי חלוקת הדיווידנד אינה פטורה ממס ואילו טבע טוענת כי החלוקה היתה פטורה על פי אמנת מס
שהיתה קיימה בין ישראל לסינגפור עד לינואר 2008, כאשר הפטור בוטל.

חלקה הגדול של השומה - 2 מיליארד שקל - מתייחס לרכישת הבעלות המלאה בחברת איווקס באמצעות חברה בת ב-2006, תמורת 7.4 מיליארד דולר במזומן ובהקצאת מניות.

לטענת רשות המסים, טבע השתמשה לצורך הרכישה ברווחים ממפעלים מאושרים בירושלים, בכפר סבא וברמת חובב שזכו להטבות מס. רשות המסים טוענת בהתבסס על סעיף 51 (ח) לפקודת המס הישנה, כי השקעה של חברה בחברה בת עם בעל מניות בחברה הבת תוך שימוש ברווחי מפעל מאושר נחשבת כחלוקת דיווידנד מרווחי המפעל המאושר ועל כן חייבת במס.

מקורבים למחלוקת טוענים כי רשות המס הציעה לטבע להתפשר על שומה בגובה של מיליארד שקל אולם טבע דחתה את ההצעה.

מטבע נמסר בתגובה כי "טענת מס הכנסה מתבססת על רעיון מופרך שרכישת חברות על ידי טבע דומה לתשלום דיווידנד לבעלי מניות החייבת במס. לדעת טבע ועל פי ניתוח טובי מומחי המס, זוהי פרשנות שגויה של החוק והיא תידחה על ידי כל בית משפט אם וכאשר תעמוד בפניו. יתרה מכך על פי חוות הדעת שבידנו אין שום צורך להפריש בגין השומה. טבע פועלת בישראל ב-16 אתרים, מפעלים ומרכזי מחקר מקרית שמונה ועד לרמת חובב. היא מפרנסת ישירות 10,000 משפחות ועוד 40 אלף משפחות בעקיפין. תשלומי המס של טבע והמעגל המורחב מגיעים ל-3 מיליארד שקל בשנה. היצוא מישראל הסתכם ב-2010 בלמעלה מ-20 מיליארד שקל. השקעות מחקר ופיתוח בישראל היו 1.9 מיליארד שקל ואילו ההשקעות ברכוש קבוע הסתכמו ב-1 מיליארד שקל ב-2010 וב-15 מיליארד שקל מאז 2000.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}