כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תשובה להסתה: מקווה חדש בראש העין

שני עשורים לאחר הקמת השכונות החדשות בראש העין, התושבים יזכו לטבול במקווה קרוב לבית • התקציב הגיע, בין היתר, מ... משרד הבינוי והשיכון • ויש תמונות

הגר"א בקשי דורון גוזר את הסרט בראש העין. צילומים: ששון תירם
הגר"א בקשי דורון גוזר את הסרט בראש העין. צילומים: ששון תירם



אירוע יוצא דופן אירע השבוע בשכונה חדשה בראש העין כאשר משרד הבינוי והשיכון חנך מקוה טהרה.

מה למשרד ולהקמת מקוואות, תשאלו? ובכן, מדובר ב'זכר' לימים בהם היה משרד הדתות 'מפורק' ומפוזר בין משרדי הממשלה השונים. בין השאר הועבר למשרד הבינוי תקציב (לא משהו, כמובן) להקמת מקוואות וההיסטוריה הזו היא שעומדת לזכותן של שכונות חדשות שמוקמות ביוזמתו של המשרד וזוכות למקווה.

למען האמת, לוותה הקמת המקווה במאבקים לא פשוטים מול הגורמים השונים, שנאלצו אף הם 'לשים כסף' למען המטרה. המדובר הוא בשכונה לא חרדית בעליל, אך מתגוררת בה אוכלוסיה הכוללת מלבד ציבור חילוני גם מסורתיים ודתיים – שכונת נווה אפק בשמה הרשמי.

רגע לפני שפורצת הסתה בתקשורת החילונית בדמות משפטים של "אהה, לדיור הציבורי אין כסף, אבל למקוואות הוא נותן..." חשוב להדגיש כי מדובר בתקציב המיועד לשטחים ציבוריים ואין אפשרות לשנות את ייעודו למטרות אחרות. את גולשי האתר לא צריך לשכנע בחשיבות העליונה של הקמת מקווה.

המדובר במקווה הראשון שהוקם בשכונותיה החדשות של ראש העין כ...20 שנה לאחר הקמתן. המקווה ישרת בין השאר את תושבי שכונות נווה אפק וגבעת טל, ובסך הכל כ-4,000 יחידות דיור ומשפחות שלא היה מקווה טהרה בסביבת מגוריהן והמתינו שנים ארוכות להקמתו. קברניטי העיר ורבני הישוב פנו למשרד הבינוי והשיכון והעומד בראשו השר אטיאס והוא עשה מאמצים גדולים במטרה לסייע למטרה קדושה ונעלה.

בנייתו של המקווה, ששטחו 130 מ"ר, החלה בשנת 2010 והסתיים בימים אלה. עלות הקמתו הכוללת עמדה על כ-2.2 מיליון שקל, כאשר את החלק הארי בהקמתו מימן משרד הבינוי והשיכון שהשקיע כ-1.56 מיליון שקל. עיריית ראש העין הוסיפה 200 אלף שקל ומשפחת פיצ'וטו מברזיל תרמה סכום של כחצי מיליון שקלים.

"העיר הוותיקה תזכה לבניה חדשה"

"דווקא בימים אלו של אווירה תקשורתית מתלהמת כנגד כל דבר שבקדושה, אנו רואים את הפירות של המאמצים המושקעים על ידי משרד הבינוי והשיכון לשרת את כלל האוכלוסייה – דתיים, חילונים ומסורתיים כאחד, שהמכנה המשותף שלהם זה רצון לשמר את טהרת המשפחה היהודית ואת מסורת ישראל. זאת, בצאתנו מחג החנוכה המסמל את ניצחון יהודה המכבי על היוונים לשמר את פח השמן הטהור", אמר שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בטקס החגיגי.

בדבריו הדגיש שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס את ערך קיומו של מקווה נגיש וקרוב למשפחה היהודית ואת החשיבות העצומה שרואה משרד הבינוי והשיכון בהקמת מבני ציבור ודת, בפרט לאור הקהל המסורתי הגדול בראש העין, ולכן גם הקצה המשרד משאבים נכבדים לביצוע מקווה חדש ויפהפה זה. השר אטיאס ציין כי הפתיחה של מקווה זה דווקא באזור הידוע כ"שכונה הצבאית" בראש העין, מלמד אותנו כי למרות שלעתים בתקופה האחרונה אנו שומעים לא מעט גורמים שמבקשים למצוא את המחלק והמפלג, עם ישראל מחפש את האחדות ואת ערכי המורשת היהודית. המקווה הוא תמצית הקיום של המשפחה היהודית.

השר אטיאס הוסיף כי ראש העין היא אחת הערים החשובות ביותר באזור המרכז עם עתודות קרקע משמעותיות לבנייה בשנים הבאות. "גם העיר הוותיקה תיהנה מהבנייה החדשה, מהתשתיות התחבורתיות, ממוסדות הציבור ומהשטחים הירוקים שילוו את השכונה החדשה. והשכונות הוותיקות כבר זכו למימון ישיר המיועד לפיתוח ולשדרוג של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה ישירה משיווק הקרקע בשכונה החדשה. כשיש בנייה חדשה יורד גשם על כל העיר, והשכונות הותיקות נהנות מהשפע כמו השכונות החדשות".

את האירוע כיבד בנוכחותו הראשל"צ הרב אליהו בקשי-דורון, ראש עיריית ראש העין משה סיני, הרב הראשי לראש העין הרב עזריה בסיס, אנשי ציבור, נציגי משפחת התורמים ואורחים.


















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}