כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פרשת 'דיל': 5 שנות מאסר נגזרו על הרב בן חיים

נחתם פרק נוסף ב'פרשת דיל': הרב אליהו בן חיים, בן 60, מרבני הקהילה הסורית, ירצה 5 שנות מאסר • הרב הודה כי היה שותף להלבנת הון בהיקף של יותר ממיליון דולר

המעצרים ב-2009. צילום: ארכיון
המעצרים ב-2009. צילום: ארכיון

היהדות החרדית בארצות-הברית אינה יכולה לשכוח את אותו יום בחודש יולי שנת 2009. סוכני ה-FBI עצרו באותו בוקר 43 אנשים, בהם רבנים ועסקנים בכירים מהקהילה החלאבית בברוקלין וניו-גרז'י.

החשדות היו קשים: הלבנות הון ושורה ארוכה של עבירות חמורות.

אתמול נרשם בבית המשפט פרק נוסף בפרשה שזכתה לכינוי 'פרשת דיל'. זאת לאחר ששופטי בית המשפט גזרו כי הרב אליהו בן חיים, בן 60, מרבני הקהילה הסורית, ירצה עונש מאסר של 5 שנים.

הרב בן חיים הודה בשנת 2010, כי באמצעות מוסדות הקהילה היה שותף להלבנת הון בהיקף של יותר ממיליון דולר.

על חבר אחר ברשת, אריה וייס, בן 57, תושב ברוקלין, הוטל עונש מאסר של חמש שנים על תנאי. וייס עצמו הודה כי היה פעיל ברשת הבלתי חוקית להעברת הכספים שנחשפה על ידי סוכני ה-FBI.

בית המשפט קבע כי וייס ישהה באחד מהמתקנים לבריאות הנפש במדינה.

מי שסייע לבולשת האמריקנית לחשוף את הרשת היה הסוכן השתול שלמה דואק, שחשף במסגרת עסקת טיעון הקלטות בהן נשמע הרב בן חיים אומר: "זה לא חוקי... מה אנחנו עושים כאן?".

בשיחה אחרת שהקליט דואק אמר הרב: "זוהי הלבנת כספים. אני אלך לכלא על זה".

הרב בן חיים נעצר עם התפוצצות הפרשה, אך שוחרר כשהוא נאלץ לשאת אזיק אלקטרוני המדווח על מיקומו לרשויות הפדראליות בכל עת. בן חיים קיבל אישור מיוחד לטוס לישראל לרגל שמחה משפחתית, ובמסגרתו הוסר ההתקן האלקטרוני למשך זמן שהייתו בישראל.

מוקדם יותר השנה הרשיע בית המשפט את רבה הראשי של הקהילה, הרב שאול קצין, בניהול העברה לא חוקית של כספים. הוא הודה בסעיף אחד, ובמסגרת עסקת טיעון עליה חתם, הוסכם כי התביעה לא תבקש לגזור עליו מאסר בפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}