כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בת שנה וחצי נחנקה - וניצלה בזכות מהירות הטיפול

התינוקת, בת לחסידי גור בתל-אביב, נחנקה מגוש לחם שחדר לקנה הנשימה - ופונתה לבית החולים • איש ההצלה: "לא זכור לי מקרה דומה בו הייתי שותף להצלת חיים"

בת שנה וחצי נחנקה - וניצלה בזכות מהירות הטיפול

הבוקר נתקבלה הודעה דחופה במד"א על תינוקת בת שנה וחצי, בת למשפחה המשתייכת לחסידות גור, שנחנקה מגוף זר שחדר לקנה הנשימה שלה, ברחוב הדף היומי בתל-אביב.

פראמדיקים של מד"א, שהגיעו למקום, העניקו לה טיפול רפואי מיידי, וחילצו חתיכה גדולה של לחם מקנה הנשימה של הפעוטה.

עם סיום הטיפול הראשוני במקום, פונתה הילדה במצב יציב לבית החולים דנה במרכז הרפואי 'איכילוב'. לאחר סדרת בדיקות מעמיקה גילו, כי היא לא נפגעה כלל, ולאחר שנטרלו את חומרי ההרדמה, הפעוטה שבה להכרתה, ונשארה במקום להשגחה.

מתנדב 'הצלה גוש דן' ויו"ר ועד סניף מד"א רמת-גן אבי שטרן, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "קיבלתי את הקריאה כשהייתי במהלך עבודתי ברחוב הברזל, הסמוך. תוך שתי דקות הגעתי לכתובת, שם מצאתי את הפעוטה כשהיא מעורפלת הכרה.

"התחלתי לבצע פעולות מצילות חיים, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ. האם, שהייתה עם בתה בבית, סיפרה לי שהפעוטה אכלה לחם ונחנקה במהלך האכילה".

שטרן מדגיש, כי מקרה של חנק אצל תינוקות הוא מסוכן מאוד, ואין ספק כי הטיפול המהיר והמיידי הציל את חיי הפעוטה, כאשר אצל תינוקות ההתדרדרות היא מהירה מאוד, אך כך גם ההתאוששות.

"אני מתנדב במד"א שנים רבות. לא זכור לי מקרה דומה בו הייתי שותף להצלת חיים מסוג זה. זה מרגש מאוד, ועד לרגע זה אני עדיין נרגש", אמר שטרן.

ב'הצלה גוש דן' מזכירים, כי אין לתת לילדים עד גיל 5 מאכלים מסוכנים, כגון: קיטניות, מלפפון ונקניקיות לא חתוכים ועוד, העשויים לגרום לחנק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}