כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"צה"ל תקע לנו סכין בגב" • ראיון עם חייל חרדי מתוסכל

פרישת הרב רם ראב"ד מפרויקט שח"ר בצה"ל פתחה תיבת פנדורה • חייל חרדי ל'בחדרי חרדים': "יש נשים שמאיימות בפירוק התא המשפחתי, אם לא נעזוב את הצבא"

חוגגים באירוע של החיילים החרדים, אמש
חוגגים באירוע של החיילים החרדים, אמש

התפטרותו של סא"ל רם ראב"ד, רב חייל אוויר והממונה על תכנית לשילוב חרדים בצה"ל, בעקבות החלטת פורום מטכ"ל שלא להעניק לחיילים חרדים פטור משירת נשים, מעוררת תגובות נזעמות בקרב חיילים חרדים המשרתים בפרויקט.

צביקה (שם בדוי), אחד מהמקורבים למנהלי פרויקט שח"ר, מגיב בראיון סוער עם 'בחדרי חרדים' על הסעיפים אותם רוצים להפר בצה"ל: "בתחילת הפרויקט לפני 4 שנים היה שיתוף פעולה עם רבנים מהציבור החרדי, חצינו קו והתגייסנו אני וחברים נוספים לצה"ל. אך מכל ההרים והגבעות שהובטחנו לנו – לא נותר דבר".

חשיפת 'בחדרי חרדים':
חשיפה בלעדית • הרב הצבאי מאשים: "הצבא מתיר פגיעה ביראת שמיים"
צה"ל בפאניקה • הרבצ"ר ממליץ להדיח את הרב רם ראבד מתפקידו • חשיפה

החייל מפרט, כי בתחילת שירותו הובטח שכל חייל יכול לקבל אוכל מאחת הכשרויות הבאות: 'העדה החרדית', הרב לנדאו, בד"ץ בית יוסף וכשרות הרב רובין. "כשהזמן עבר, התלוננו רבות על כך שלא מגישים לנו אוכל מהדרין, והבטיחו להביא לנו משגיח. אבל אנחנו סירבנו, כי זה לא הגיוני שילד בן 18 יפקח על כשרות האוכל".

במהלך השיחה הוא פורש גם טענות על כך שחבריו שובצו לבד, ולא כפי שהובטח בתחילה כי בכל שיבוץ יהיו חמישה חיילים חרדים יחד. "אדם שלא יכול לעמוד בפיתויים ייכשל ברגע שאין לו חברה חרדית סביבו. אם החלטות החדשות של פורום מטכ"ל ייכנסו לתוקף אנחנו נעדיף לצאת משירות צה"ל בכל דרך. לא יכולים לכפות עלינו דרך שהיא מנוגדת להשקפת חיינו ושל כל חייל אחר בצה"ל".

צביקה מספר כי אשתו של חבר המשרת איתו בבסיס אמרה לו, כי אם זה הגיע למצב שאלופה בצה"ל מדברת בפני חיילים חרדים, וכל מיני דברים אחרים נפרצים, אז היא דורשת שהוא יפסיק את שירותו, אחרת היא תפרק את התא המשפחתי. "מדובר בסכין בגב שסובבו לנו אחרי שהשקענו חודשים ארוכים בנתינה למדינה".

חייל נוסף שיגר הבוקר מייל בתפוצה רחבה, בו הוא כתב: "הלכתם לאירוע אתמול - כל הכבוד! אבל תדעו כי נתתם יד להרס היהדות. זה רק ההקדמה למה שבאמת יקרה". הוא הוסיף וטען כי "החייל הפשוט אין לו למי לפנות".

צביקה מוסיף: "אם הדמות התורנית בשח"ר, הרב ראבד, סיים את תפקידו, אז גם לנו אין מה לעשות כאן. הצהרתי באופן ברור שמי שיבוא וישאל אותי אם להתגייס לשח"ר או לא, אני אומר לו: חד וחלק אל תעשה את זה, כי זה יהרוס את הרוחניות שלך או את התא המשפחתי שלך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}