כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרבצ"ר ממליץ להדיח את רב חיל האוויר • חשיפה

יממה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' - מגיעה הנקמה • הרב רם ראב"ד, שהתפטר מהפרויקט לשילוב חרדים בצבא בשל בעיות רוחניות קשות - זומן לשיחת הבהרה עם הרבצ"ר

הרב רם ראב"ד. צילום: פלאש 90
הרב רם ראב"ד. צילום: פלאש 90

יממה לאחר שהממונה על פרויקט שילוב חרדים בצה"ל, רב חיל האוויר סגן אלוף רם משה ראב"ד, הודיע על פרישתו מהפרויקט - כפי שנחשף אתמול במכתבו שפורסם באתר 'בחדרי חרדים' - הוא זומן היום (ד) בצהריים לשיחת הבהרה עם הרב הצבאי הראשי של צה"ל, תא"ל רפי פרץ, על התפטרותו.

בהמשך יקיים הרב ראב"ד שיחה דומה גם עם ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, תת-אלוף אילן בוגר.

חשיפת 'בחדרי חרדים':
חשיפה בלעדית • הרב הצבאי מאשים: "הצבא מתיר פגיעה ביראת שמיים"
"הצבא תקע לנו סכין בגב" • ראיון עם חייל חרדי מתוסכל

ראב"ד, שפירסם את מכתבו יום אחרי שפורום מטכ"ל קבע כי לא יעניק לחיילים החרדים פטור משירת נשים, הודיע במכתב על פרישתו מהאחריות הרוחנית לחיילי שח"ר, וזאת בשל העובדה שצה"ל אינו מאפשר להם את ההפרדה הנדרשת מבנות, וכיוון "שהושמטו סעיפים שנועדו לשמור על יראת השמים של החיילים, וכן סעיף נוסף שמתיר פעילות שעלולה לפגוע ביראת השמים".

הרב ראב"ד הוא מהחרדים הבודדים שנותרו ברבנות הצבאית. שאר הרבנים מגיעים מהציונית הדתית. ראב"ד נחשב לאחת ההבטחות הגדולות ברבנות הצבאית.

גורמים ברבנות הצבאית אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הרב הצבאי הראשי של צה"ל, תא"ל רפי פרץ המליץ להשעות את ראב"ד לגמרי מתפקידו כרב חיל האוויר.

חייל ממסלול שח"ר, ששוחח היום עם 'בחדרי חרדים', מביע תרעומת על החלטת הרבצ"ר: "מדובר ברב שעושה את תפקידו. מה הצבא ציפה ממנו, שיבגוד בערכיו? נתנו לו משימה והוא רואה שהצבא בוגד פעם אחר פעם בהתחיבויות שנתן לחיילים החרדים. אם הייתי יכול לפרוש היום מהצבא הייתי עושה זאת".

בתגובה אומר דובר צה"ל ל'בחדרי חרדים': פרוייקט שירות חרדים- "שח"ר" הינו חלק מהמאמץ הלאומי לגיוס כלל מגזרי החברה הישראלית ובכללם הציבור החרדי.

"בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף בני המגזר החרדי המתגייסים לצה"ל ושילובם במסלולים שונים בכלל זרועות הצבא, צה"ל רואה בכך חשיבות ופועל להרחבת היקף המתגייסים.

"בעקבות התנהלותו אמש של רב חה"א, סא"ל רם משה ראב"ד, זימן הבוקר הרבצ"ר, תא"ל רפי פרץ, את הקצין לבירור נוקב ובסיומו העביר את המלצותיו למפקדי הקצין בחה"א אשר ממשיכים בבירור".

פרישתו הפתאומית של הרב ראבד מתכנית שח"ר, והעובדה כי הוא מציב מראה ברורה בפני מאות המתגייסים הפוטנציאליים, לפיה צה"ל אינו נכון להעניק להם את צורכי הדת תוביל, ללא ספק, להתדרדרות במחזורי הגיוס הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}