כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בעקבות מחאת ראשי הרשויות - ההנחות בארנונה לבדיקה

לאחר מחאה חריפה של ראשי הרשויות נגד הרפורמה בארנונה, נפגש שר הפנים אלי ישי עם יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט • בפגישה הוחלט: רפורמת הארנונה תיבדק שוב

אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן

סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, נפגש היום (ג) עם יו״ר השלטון המקומי מר שלמה בוחבוט, והציג בפניו את רפורמת הארנונה שאותה החליט השר לאמץ.

בפגישה סוכם על הקמת צוות ישום ובדיקה משותף למשרד הפנים ולשלטון המקומי, אשר יבדוק את ההשלכות על הרשויות המקומיות, הצוות יגיש את מסקנותיו תוך 45 יום.

כזכור, פנו לפני מספר ימים ראשי רשויות אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להדיח את שר הפנים בשל הרפורמות החדשות בארנונה אותן הוא מוביל.

לדבריהם, ההחלטות יגרמו לגירעון בהכנסותיהם בסך של למעלה מחצי מיליארד שקלים, מה שיאלץ אותם לקצץ בחינוך, ברווחה ובשירותים הציבוריים.

בסוף השבוע שעבר אף התכנסו כ-150 מראשי הרשויות לישיבת חירום בנושא."חבל ששרי הממשלה וחברי הכנסת לא מגלים את אותה הנחישות כדי לקדם נושאים חברתיים בוערים כמו הוזלת מחירי המים לאזרח", אמר אז יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט.

לעומתו, היה ראש העיר תל-אביב-יפו וראש פורום ה-15, רון חולדאי, תקיף יותר כלפי ישי: "שר הפנים, שלא הורגש וכמעט שלא עשה דבר בענייני השלטון המקומי בשנים בהן הוא מכהן בתפקידו, החליט לפתע להיות אקטיבי. במקום לפעול לקידום חוק עיריות חדש או להבראת עיריות במצוקה או בסיוע והשוואת מצבן של רשויות ערביות לאלה היהודיות, הוא דווקא מחליט לקדם המלצות של ועדה שתחלק הנחות בארנונה, כאשר איש ממשרדו ואיש מהוועדה לא נועץ במרכז השלטון המקומי או בפורום ה-15 ולא הציע מקורות תקציביים שיחליפו את כספי הארנונה", אמר.

גם ראש עיריית נתניהו, מרים פיירברג כיוונה את ביקורתה לשר ישי: "זה לא סוד שיש לי פינה חמה בלב לשר הפנים, אלי ישי, ויחס מיוחד אליו. במקרה הזה - הוא טועה טעות קשה, מעבר לעובדה שבהטבות המוצעות אין שום קשר לצדק חברתי, נדמה לי שגם התנהגותו אינה קוליגיאלית כלפי שר אוצר, כאשר השר ישי משחק את 'האיש הטוב' ושר האוצר מצטייר 'כאיש הרע'. כראש עיר, אומר כי אילו חבר מועצת עיר היה נוהג כך, הייתי מוציאה אותו באופן מיידי מהקואליציה".

לדבריה, "השר ישי חוטא לתפקידו כשר פנים האמור לדאוג לשלטון המקומי, ולאור הצעותיו, אולי כדאי שייקח על עצמו את תיק הרווחה. ראש הממשלה צריך לדאוג למנות שר פנים שיראה עצמו כאבא וכאמא של השלטון המקומי".

ראש העיר רעננה, נחום חופרי, הוסיף: "שרי הממשלה הגזימו עם הפגיעה בנו. הגיע הזמן לצאת למאבק. כולנו מאוחדים - וגם את הרשויות הגדולות עוד מעט ימוטטו אם לא נתעורר וניאבק".

השר ישי, מצידו, הגיב ואמר כי "לא יתכן שתושבי ישראל ישלמו מכיסם את הגרעון שמשרד האוצר יצר בקיצוץ כ-2 מיליארד ש״ח מתקציב הרשויות. אני קורא לראשי הרשויות שנאלצו להעלות את מיסי הארנונה בעקבות גזירות האוצר, לצאת למאבק משותף למען השבת הכספים שנלקח. המהפכה שהנהגתי השבוע בתחום הארנונה היא למען השכבות החלשות, הסטודנטים והנכים, כי זהו צדק חברתי".

כאמור, לאחר הפגישה היום צפוי כי הצדדים יגיעו להבנות הרצויות, לטובת האזרחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}