כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ומי קיבל אות הצטיינות בכנסת? חסיד סאטמר

משרד הבריאות חילק אות הצטיינות למתנדבים בעם, וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לא שכח לציין: "כאן אין הדרת נשים" • בין המצטיינים: בערלה יעקבוביץ, חסיד סאטמר

בטקס. צילום: יח"צ
בטקס. צילום: יח"צ



בטקס מרשים הוענק היום (ג') בכנסת "מגן שר הבריאות למתנדבים במערכת הבריאות", במעמד יו"ר הכנסת ח"כ מר רובי ריבלין וסגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, ובהשתפות חכי"ם מכל סיעות הבית, אישי ציבור, אישים בולטים בעולם הרפואה, ראשי ארגוני חסד, מתנדבים, בני משפחות הזוכים וקהל רב.

ב"מגן שר הבריאות" זכו 12 מתנדבים וארגונים השייכים לארגוני התנדבות בכל מערכת הבריאות בישראל: הגב' סארה אבו-צ'אם – מפעילת פרוייקט "אבירי הבטיחות" בעיר רהט, מר מרדכי אשרף – מתנדב פעיל בב"ח הפסיכיאטרי "איתנים, מר יורם זפרני – ראש עמותת ההתנדבות "ניצני ראשון" בראשל"צ, הגב' עטרה חימוביץ' – יו"ר עמותת "הבית החם" לילדים מונשמים ו SMA בחיפה, דוב (ברל'ה) יעקובוביץ’ – מתנדב מסור בארגוני החסד וההצלה "זק"א", "לתת תקווה" ו"ידידים", עזרא נדב ויפתח רונן – מתנדבים ביחידה לשיקום וניידות במשרד הבריאות, טלי פורת – מתנדבת מקצועית בחולה קשה ב"מעייני הישועה", הגב' גילה סדובסקי – פעילת עמותת "אנוש" למען פגועי נפש, ביה"ס התעשייתי "אורט" חיל האויר בתל נוף – למתנדבים למען ילדים חולים ונכים ב"אסף הרופא", ארגון "בוני עולם" – המעניק תמיכה וסיוע לחשוכי ילדים, עמותת "טנא בריאות" – לקידום בריאות של יוצאי אתיופיה, עמותת "יד על הלב" – המסייעת לילדים בעלי תסמונת דאון.

כמו כן הוענק "ציון לשבח" לצליל וארינה צנזור שסטופלוב, אב ובתו שעזרו בהצלת חיי אדם במתקפת הגראדים בבאר שבע והוענק "אות מפעל חיים" לפרופ' שאול שאשא ולפרופ' לני בלידן.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן העלה על נס את פועלם של המתנדבים היקרים, המהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות והדגיש כי "בימים אלה בהם ישנה הסתה נגד מגזרים כאלה ואחרים, מוכיחה ההתנדבות כמה אחדות יש בעם ועד כמה היא חשובה לכולנו".

בהקשר הזה אף הוסיף: כי "הרב פירר הוא שר הבריאות ואני סגנו".

בהמשך משך ליצמן את תשומת לב התקשורת כשהעיר: ״מעניין שכאן מאפשרים לנשים לעלות לבמה ואף אחד לא מתנצל על התקפות השקר נגדי, על הדרת נשים באירועי משרד הבריאות״.

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, שיבח את המתנדבים המביאים כבוד ויקר למדינת ישראל ונמצאים בכל מקום בו נדרשת יד תומכת, אוזן קשבת, בתמיכה ועזרה לכל אדם באשר הוא.

על הארגונים והאישים הזוכים בפרס החליטה הוועדה המייעצת למתן המגן והאותות, בראשות הד"ר יאיר בירנבאום – יו"ר הוועדה, וחבריה: ד"ר סובחי אבו-עביד, הרב שמואל הלפרט, הגב' אריאלה ורטהיימר, עו"ד חיים מן, הגב' דולי נרקיס, ד"ר יעקב פרבשטיין, והגב' נגה קינן.

בערלה יעקובוביץ. צילום: יח"צצילום: בערלה יעקובוביץ. צילום: יח"צ
בערלה יעקובוביץ. צילום: יח"צ


בערלה: הזוכה החרדי

אחד המתנדבים שזכו באות המגן בערלה יעקובוביץ', הוא חסיד סאטמר ומתנדב זק"א. האות ניתן לו על היותו סמל להתנדבות במגזר החרדי.

בערלה, בן 26, מתנדב בארגונים זק"א כקצין המבצעים באזור המרכז, כיבוי אש, הצלה, ידידים ושומרים.

כבר מגיל צעיר החל את דרכו בפעילויות עזרה וחסד למען הזולת. כיום הוא לומד בכולל, עד שמגיעה הקריאה.

בערלה עבר קורסים ייחודיים כמו צלילה, נהיגה מקצועית, רכיבת שטח, ועוד כל זאת כדי שיוכל לעזור במקצועיות ובשיא היעילות.

חבריו מספרים עליו כי "בערלה הוא יחיד במינו, איש שכולו למען הזולת ללא שום קבלת פרס ופירסום, הוא נחבא אל הכלים ומשתדל לא לבלוט ולהתבלט, אלא מתרכז בעשייה נטו,

"אין כמעט אירוע במרכז הארץ שהוא לא שם, אם זה בתאונות או בפיגוע, במקרים קשים הוא יהיה שם, ואף בארצות ניכר לשם נשלח הוא עושה מלאכתו נאמנה, אם זה בצונאמי בתאילנד, ברעידת אדמה בטורקיה, רעידת אדמה בהאיטי או התרסקות מטוס הנוסעים בבאפלו. אפילו את הלווית הרב אלעזר אבוחצירה היה זה הוא שארגן".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הגדיר אותו: "מתנדב מקצועי, צעיר ותוסס. מסירותו יומם וליל בעבודת הקודש נהפכה לשם דבר.

"חזק יותר ממלאך המוות", נוהגים חבריו להגדירו. "בכל מקום שאנשים בורחים, הוא הראשון שמוביל פנימה ועושה את מלאכת הקודש הקשה מכל".

באחד המקרים, הם מספרים, הוא הגיע לדירה של אדם שהוכרז כמת, אך בערלה זיהה סימני דופק קלים והחל בהחייאה והצליח לייצב את מצבו והמת חזר לחיות.

צילום: מנדי הכטמן















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}