כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עכשיו יותר קל להתנתק מהסלולר • הכנסת ביטלה את ה"תקרה"

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ביטול סכום התקרה שנקבע בעבר בחוק - בגין התנתקות מחברות הסלולר • יוזם החוק: "נפעל גם לבביטול הקנסות על המכשירים"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ביטול סכום התקרה שנקבע בחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 בגין התנתקות מחברות הסלולר.

מטרת ביטול "קנסות היציאה" היא הקלת המעבר של הלקוחות בין חברה אחת לאחרת לצורך הטבת התנאים המוצעים.

התיקון המוצע יחול על מנויים החל מהמועד שתקבע ועדת הכלכלה של הכנסת, בעת הכנת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה להכנת ההצעה לקריאה הראשונה, אמר יו"ר הוועדה ויוזם ההצעה, ח"כ שאמה-הכהן, כי "נטפל גם בקנסות על המכשירים, עד שחברות הסלולר יבינו שהן צריכות להרוויח רק ממכירת זמן אוויר".

בשנה שעברה הפחיתה הוועדה את קנסות היציאה באופן דרמטי וקבעה אותם על 8% מהחשבון החודשי הממוצע של המנוי - כפול מספר חודשי ההתחייבות שנותרו לו.

לאחרונה אישרה הוועדה את ביטול הקנסות גם בכבלים ובלוויין ללקוחות חדשים, והפחיתה ללקוחות הקיימים את הקנס ל-8% מהחשבון החודשי כפול מספר חודשי ההתחייבות שנותרו לו.

היו"ר, שאמה-הכהן ציין כי מדובר בהמשך ישיר לביטול הקנסות בכבלים, בלוויין ובחברות האינטרנט.

לדבריו, "אנחנו עדים לתופעה חדשה, שהחברות אמנם לא גובות קנסות יציאה אבל מציעות מכשירי דור שלישי מתקדמים בחינם וכשהלקוח מבקש להתנתק הן גובות עליו מחיר מופרז".

הוא אף הביא דוגמה לכך מפרסום של אחת החברות, שמציעה לחיילים סמסונג SII חינם, אך אם ירצה להתנתק מצוין כי שווי ההטבה יעמוד על למעלה מ-5,000 שקל.

שאמה-הכהן הבהיר כי בכוונתו לקדם במהרה גם את הצעתו להגבלת הסכום שיכולות החברות לגבות עבור המכשירים, במסגרת הכנסת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

12 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת הכללה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}