כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"יהלומי חסד" • בורסת היהלומים תרמה ל'עזרה למרפא'

חברי הבורסה ליהלומים תרמו ל'עזרה למרפא' בריכה טיפולית מיוחדת בעלות של כמיליון וחצי שקל • השיקו קרן לתמיכה פנימית בחברי הבורסה שכשלו ומתקשים להתפרנס בכבוד

"יהלומי חסד" • בורסת היהלומים תרמה ל'עזרה למרפא'



ביום רביעי האחרון, הופתעו מתנדבי 'עזרה למרפא', בראשות הרב אלימלך פירר, כאשר הגיעו אליהם מבקרים לא צפויים - נציגי בורסת היהלומים הישראלית.

תחילתו של הקשר בין האגודה לבורסה, כאשר בחודש יוני האחרון ערכה בורסת היהלומים הישראלית, ערב התרמה חגיגי למען אגודת עזרה למרפא. הערב נועד לגייס כסף לתחזוקתה השוטפת של הבריכה הטיפולית הייחודית המופעלת על ידי הארגון. באירוע השתתפו בכירי ענף היהלומים וכן נערכו הופעות של אמנים, ביניהם יאיר לפיד ויהורם גאון.

הבריכה הטיפולית בארגון עזרא למרפא, הינה מתקן חדשני, אשר צפוי לעזור בשיקומם של ילדים רבים. מדובר בבריכה שרצפתה עולה ויורדת, כך שהמטופלים יורדים מהאוטו אל הרצפה ומיד נכנסים לבריכה.

במפגש, העניקו נציגי בורסת היהלומים הישראלית, את החלק האחרון של התרומה. בין המשתתפים היו: יאיר סהר, נשיא בורסת היהלומים הישראלית, הרב אלימלך פירר, ישי טופל, גזבר הבורסה ליהלומים, מוטי פלוק, יו"ר וועדת הכספים של הבורסה, מוטי בסר, מנכ"ל בורסת היהלומים הישראלית, וקלמן, עוזרו האישי של הרב פירר.

במהלך הביקור, איחל הרב פירר הצלחה רבה לנשיא הבורסה הנכנס ואמר: "אני מצפה להמשך שיתוף פעולה פורה עם בורסת היהלומים".

נשיא הבורסה, יאיר סהר, סיכם את הביקור: "לפני כחצי שנה בלבד, גייסנו כמיליון וחצי שקלים, לפעילות הבריכה הטיפולית פורצת הדרך, אשר עתידה לסייע למאות ילדים להשתקם. גם בשנה הקרובה נמשיך לעזור לאגודת עזרא למרפא, כמו גם לקהילה כולה".

בורסת היהלומים מקימה 'קרן רווחה'

‏במקביל השיק נשיא הבורסה, את "קרן הרווחה - חברים למען חברים", סהר הסביר: "בורסת היהלומים הישראלית היא לא רק פלטפורמה לפעילות עסקית אלא קהילה מקצועית - חברתית שתומכת בחבריה".

קרן הרווחה עתידה להעצים את המודעות החברתית של חברי בורסת היהלומים הישראלית ולסייע לאלו הזקוקים לתמיכה כלכלית נוספת, מתוך חברי הבורסה ליהלומים.

את היוזמה להקמת הקרן, הגה סהר, כבר בעת שכיהן כיו"ר ועדת הרווחה בבורסה: "במשך שנתיים נחשפתי בצורה אינטנסיבית לציבור דומם שחי בקרבנו ואינו מצליח 'לגמור את החודש'. כגון יצרני עבר שלא התאוששו ממשבר שנות השמונים, אנשים שבריאותם נפגעה, אנשים שלא הסתגלו לשינויים הדרמטיים שחלו במבנה ענף היהלומים העולמי, ואחרים. מיום שנוסדה, בורסת היהלומים הישראלית מהווה, נוסף על היותה פלטפורמה עסקית, גם קבוצה חברתית הדואגת לצרכי חבריה. לאחר שראיתי כי קיימת היענות רבה מצד חברי הבורסה, החלטתי להורות על הקמת הקרן".

המקורות הכספיים של הקרן מתבססים על תרומות של חברי בורסה, והקרן תעניק סיוע כספי לעוסקים והפועלים בענף היהלומים, שהינם מעוטי יכולת ונזקקים לתמיכה כספית לצרכי מחיה או בריאות, בסכום של עד 24,000 שקלים בשנה.

הקרן תנוהל על ידי וועד מנהל, שאת מינויו אישרה מועצת המנהלים של הבורסה. בראש הוועד יעמוד מיכאל סלטון, חבריו הם: מוטי פלוק, דוד ארבוב יהורם, הראל חיימוב, אלי שירי, חיים שוורצבורד ושלום פפיר, אשר יכהן ברוטציה עם בן ציון שאשו.

הקרן תפעל על פי תקנון, תוך הקפדה על שקיפות מלאה ועל כללי הניהול התקין. כספי הקרן ינוהלו בנפרד מכספי בורסת היהלומים וייעשה בהם שימוש אך ורק למטרות הרווחה שהוגדרו בתקנון.

אחת לשנה, יגיש הועד המנהל, דין וחשבון על פעולותיו בשנה החולפת למועצת המנהלים של בורסת היהלומים הישראלית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}