כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חשיפת 'בחדרי חרדים' • עוקץ האשראי התחיל בניו-יורק

בימים האחרונים חשף 'בחדרי חרדים' גל גניבות של מספרי כרטיסי אשראי מתושבים יהודיים בארה"ב • כעת מתברר: קבוצת האקרים חשפה רבבות מספרי אשראי של יהודים

חשיפת 'בחדרי חרדים' • עוקץ האשראי התחיל בניו-יורק
יצחק לב ארי מהיר חימה

האקרים סעודים הדליפו לרשת קבצים ובהם, לטענתם, מידע אישי על יותר מ-400 אלף ישראלים, כולל מספרי כרטיסי אשראי, תוקף ומספרי הבטחון שאפשר באמצעותם לבצע רכישות ברשת.

בימים האחרונים דיווח אתר 'בחדרי חרדים' על תלונות רבות שהגיעו למערכת מתושבים חרדים המתגוררים בארצות הברית שמספרי כרטיסי האשראי שלהם נגנבו, ובוצעו באמצעותם רכישות ברשת.

ביום ראשון דיווחנו על תלונות שהגיעו מקרית יואל שבמונרו והבוקר (ב') דיווחנו כי ה'עוקצים' הגיעו גם למונסי שם התלוננו תושבים רבים על סכומי כסף ש'גוהצו' מכרטיסי האשראי שלהם, ללא ידיעתם והסכמתם.

עוקץ האשראי • הדיווחים באתר 'בחדרי חרדים':
אלפי דולרים נגנבו בשבת מתושבים במונרו
גל העקיצות הגיע למונסי • חשש: אתר חרדי נפרץ
'גנבי הכספומטים' רוקנו חשבונות של חרדים


רוב הגניבות בוצעו במדינות קליפורניה, פלורידה ודרום קרולינה, והן מסתכמות בין 100 ל-5000 דולר בכל כרטיס.

חקירת המשטרה העלתה כי ככל הנראה, הרקע לגניבות היא פריצה שבוצעה באתר מכירות אינטרנטי השייך לאדם חרדי, ממנו נגנבו מספרי האשראי.

אלא שהערב (ב') מתברר כי גל הפריצות חמור בהרבה ופגע במאות אלפי יהודים בכל רחבי העולם.

האקרים שמזהים את עצמם כחלק מקבוצת פעילי הרשת אנונימוס, העלו את הקבצים לאתרי הורודות וסיפקו קישור להורדה כ"מתנה לעולם".

ההאקר שפירסם את המידע ממליץ לגולשים לרכוש דברים בעזרת הפרטים ומקווה להמשיך לפעול ולפרסם פרטים של מיליון ישראלים, שכבר נמצאים בידיו.

ההאקרים ציינו כי הם נעזרים בכרטיסים על מנת לשכור שרתים ותוכנות שהופכות אותם לאנונימיים כדי להמשיך ולפרוץ לאתרים נוספים. עוד מפרסמים ההאקרים פרטים של ציונים שרכשו דברים מאתרים יהודיים, ופרטים של אנשים שתרמו לרבנים ציונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האקרים לא הסתפקו רק בגניבת כרטיסי אשראי ישראליים, והם הניחו יד על מספרי כרטיסי אשראי של יהודים מכל רחבי העולם באמצעות פריצה לאתרים המוכרים מוצרי יודאיקה, תרומות לארגונים יהודיים ואתרי קופונים כשרים למהדרין.

שעה קלה לאחר החשיפה התברר כי הקבוצה חשפה בסך הכל 18,000 מספרי כרטיסי אשראי - חלקם לא בתוקף - ופרסמה כל מספר מאות פעמים.

האם מדובר באותה חוליית האקרים שביצעה את הפריצות לאתרי הקופונים בבעלות יהודית? מוקדם לדעת. אך אין ספק כי מטרתם של הפורצים בשני המקרים זהה.

בחברות כרטיסי האשראי מרגיעים את מאות אלפי הישראלים שנכנסו הערב לפאניקה - ומוסרים בתגובה: "החברות מודעות למצב והן עורכות את כל הבדיקות האפשריות".

יצויין כי במקרה של גניבת פרטי הכרטיס, חברת האשראי המבטחת את העסקאות אחראית לגניבות והיא משלמת את כל הנזקים הכרוכים בכך.
,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}