כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בעלי פרי הגליל: "עובדי המפעל לא יפוטרו בינתיים"

ועדת הכספים של הכנסת מתכוונת לקדם הצעת חוק שלפיה יינתן למפעל מענק רטרואקטיבי של 18 מיליון שקל בגין קליטת עובדים

  • ז' טבת התשע"ב
בעלי פרי הגליל: "עובדי המפעל לא יפוטרו בינתיים"

"עובדי פרי הגליל לא יפוטרו לעת עתה" - כך התחייב אתמול אושיק אפרים, מבעלי פרי הגליל, לוועדת הכספים, בתום ישיבה מיוחדת שהתקיימה במפעל שבחצור הגלילית על עתיד המפעל. בכך נענה אפרים לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שקרא לו להמתין עד שהוועדה תניע תהליך שיוביל למתן מענק מיוחד למפעל.

הוועדה מתכוונת לקדם הצעת חוק שלפיה יינתן למפעל מענק של 18 מיליון שקל באמצעות מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, בעבור קליטת עובדים. לפי ההצעה, המענק יינתן למפעל באופן רטרואקטיבי בגין עובדים שכבר נקלטו. גפני אמר כי "הוועדה רואה במקרה של פרי הגליל מבחן של המדינה. הוועדה דורשת פתרון שיימנע את פיטורי העובדים. שר האוצר מסכים שצריך למצוא פתרון".

לדברי גפני, "המשמעות של סגירת פרי הגליל היא סגירת חצור הגלילית. פיטורי עובד אחד היא פגיעה קשה במשפחתו וביישוב כולו. קיוויתי שהישיבה הזו לא תתקיים, אך עד כה לא השכילה הממשלה למצוא פתרון".

יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, ביקש מחברי הכנסת: "תנו לנו את הזכות לעבוד, ולא להיות תלויים בחסדי המדינה. יש לחזק את המפעל כך שלא רק שלא יפטר את עובדיו, אלא במקום להעסיק 250 עובדים יעסיק 2,000".

מנהל מרכז ההשקעות, חזי צאיג, אמר בוועדה כי "המרכז יצר מסלול, במסלול תעסוקה ובמסלול לחברות שאינן מייצאות - אך לא נוכל ליישמו באופן רטרואקטיבי. מתוך הנהלים הקיימים אין כלים לתת פתרון לפרי הגליל".

הבעלים אפרים אמר לוועדה: "אנו מבקשים חסדים, אנחנו עובדים לפרנסתנו ואף אחד מבעלי המפעל לא גוזר קופונים או לוקח דיווידנדים. השקענו 86 מיליון שקל רק ברכישות, וזה המון כסף". אפרים קרא למשרדי האוצר והתמ"ת "לאפשר לו לעבור למסלול תעסוקה לקבלת 9 מיליון שקל על השקעותיו עד היום".

ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) אמר: "כבר נקבע פתרון, אך חוזרים לאחור כל הזמן. הממשלה מפחדת מהשפעות רוחב ולכן לא נותנת גיבוי". ברוורמן קרא "לתת כלי בידי הממשלה באמצעות חקיקה שתשנה את החוק לעידוד השקעות הון".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) קרא למשרד התמ"ת לאפשר למפעל לעבור למסלול תעסוקה, כדי לקבל 9 מיליון שקל במקום 18 מיליון שקל המגיעים לו במסלול השקעות הון. פרץ טען כי "המדינה רימתה את בעלי המפעל בכך שעודדה אותו ללכת על מסלול השקעות הון במקום מסלול תעסוקה, ואז אמרו לו שהוא לא עומד בקריטריונים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}