כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חרם נגד 'ספייס' • בעל העסק: "זו עזות מצח"

בעקבות כניסתו של הסיקריק האלים שמואל וייספיש לכלא - הטילו כמה מזקני ירושלים חרם על החנות 'ספייס' • בעל העסק ל'בחדרי חרדים': "זו עזות מצח, האיש אלים"

שמואל וייספיש לפני כניסתו לכלא. צילום: קובי הר צבי
שמואל וייספיש לפני כניסתו לכלא. צילום: קובי הר צבי

יממה לאחר כניסתו של הסיקריק שמואל וייספיש לכלא לשנתיים, בעקבות הרשעתו במעשי אלימות נגד חנות 'ספייס' בכיכר השבת בירושלים, מנסים היום (ב), כמה ידידיו, מזקני ירושלים, לארגן חרם קונים נגד החנות.

אתמול (א) בשעות הבוקר נכנס וייספיש בשערי כלא לרצות שנתיים מאסר בפועל זאת על פי פסיקת בית המשפט.

שמו של וייספיש עלה לכותרות לפני יותר משנתיים כשעמד בראשות המאבק נגד חנות 'ספייס'.

המאבק במאה שערים נגד החנות ידע פשקווילים, איומים, הפגנות, מעצרים ואף פצועים, וייספיש הואשם והורשע בשורת מעשי אלימות ובתחילת השבוע הוא החל לרצות את עונשו.

במוצאי-השבת נערכה עצרת הזדהות עם וייספיש בכיכר השבת בירושלים, "ר' שמואל אינו מובל לכלא לבדו, היהדות החרדית כולה מובלת עמו, שהרי לא את ר' שמואל שפטו, אלא את מה שהוא מייצג, את הטוהר והקדושה, את היהדות הצרופה", נכתב בכרזות שהניפו המשתתפים בעצרת.

הבוקר כאשר כמה רבנים ירושלמים פרסמו מודעה שנתלתה ברחובות שכונת גאולה ומאה שערים בה הטילו איסור לרכוש מוצרים מהחנות 'ספייס'.

"והגיע הדברים עד כדי להושיב את האברך החשוב..למאסר בפועל למשך שנתיים ימים", נכתב במודעה. "אי לזאת פשוט וברור ע"פ דעת תורתנו הקדושה ומחובת מצוות 'לא תעמוד על דם רעך' אסור להכנס לחנותו ואסור לסחור עמו כלל וכלל ולא לסייע ולתמוך ביד עוברי עבירה" .

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר בנימין פרידמן, בעל העסק 'ספייס': "אני קיבלתי הוראה מהבד"ץ ללכת למשטרה ולהתלונן על האלימות, לכן אני לא מבין מי הוא עז המצח שמטיל חרם על החנות. זה בן אדם אלים שאסף קבוצה של אנשים ופירקו אותי במכות רצח, כתוצאה מכך אושפזתי בבית החולים במשך מספר חודשים,

"אז מה עשיתי כאן? הוא נכנס לכלא בעקבות חקירת המשטרה, הוא אכן צריך לשלם על מה שהוא עשה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}