כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מסע האדמו"ר מבאבוב בארץ הקודש • תמונות

ביקור הבזק של האדמו"ר מבאבוב בארץ-הקודש - הסתיים • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מיוחד: שעה אחר שעה בתחנות המסע בארץ • מהטבת ה'גערטל' ביום הראשון עד למעמד ברשב"י • סיקור ותמונות

האדמו"ר ב'לחיים'. צילום המסע:  משה גולדשטיין - 'העולם החרדי'
האדמו"ר ב'לחיים'. צילום המסע: משה גולדשטיין - 'העולם החרדי'



האדמו"ר מבאבוב סיים את ביקורו הקצר בארץ-הקודש, במהלכו ערך 'טישים', נשא משאות חיזוק, וביקר בקהילות של חסידיו. במהלך הביקור הקדיש האדמו"ר שעות רבות לקבלת קהל, ומאות חסידים זכו לדקות של התייחדות בחדרו הפרטי.

האדמו"ר ערך מעמד תפילה בכותל המערבי ומעמד תפילה על ציון הרשב"י – מעמד שחתם את מסעו, בערבו של יום חמישי מוצאי חנוכה.

במסגרת המסע פקד האדמו"ר את ארבעת בתי המדרש של החסידות בערי הארץ, כשבכל אחד ערך טיש והשמיע מדברות קודשו. האדמו"ר הקדיש חלק ניכר מזמנו לבחורי החסידות שקיבלו דמי חנוכה ושמעו ממנו שיעורים.

הביקור נפתח ביום ראשון אחר הצהריים, עם נחיתת מטוסו של האדמו"ר בנמל התעופה בן גוריון. בפתח המטוס קידמו את פניו ראשי הקהל וחשובי חסידי באבוב, ובראשם הרב חנוך סגל, ראש הקהל של באבוב בארץ, ובעל האכסניה של אדמו"רי בית באבוב.

בשעות הערב, הדליק האדמו"ר את הנר הראשון בארץ בבית הרב חנוך סגל בבני-ברק.

בכל אחד ממעמדי ההדלקות זכו החסידים לראות את המעמד המיוחד של הכנת הפתילות, כשהאדמו"ר מרדד את הפתילות בכוונות מיוחדות, ולאחר מכן יוצק את השמן לתוך המנורה לאור נר המוחזק בידו השמאלית. המעמד הזה נמשך קרוב לחצי שעה. לאחר מכן היטיב האדמו"ר את האבנט הרחב שעל מתניו, כמנהג אבותיו לבית צאנז-באבוב ובירך את הברכות. בסיום הדלקת הנרות, התיישב האדמו"ר בחזרה על מקומו, והמקהלה פצחה בניגוני התעוררות ודביקות.

ביום שני, הגיע האדמו"ר לתפילת שחרית המונית בבית המדרש של באבוב בשכונת תפארת שלמה בעיר אלעד. לאחר התפילה נערך מעמד הנחת אבן הפינה לבניין המוסדות שעתיד להיבנות בקרוב.

בערב התקיים מעמד הדלקה המונית בבני-ברק - בהיכל הכולל של חסידי גור ברחוב מלצר, שם השתתפו הגר"ח וואזנר, הגרמ"מ הגר אב"ד קרית ויז'ניץ,והגר"א כץ אב"ד שיכון סאטמאר, והגרש"א שטרן רב מערב ב"ב.

במהלך שעות הלילה קיבל האדמו"ר את קהל חסידיו לעצה ולברכה. בבוקר נכנס האדמו"ר לתפילת שחרית בבית מדרשו בבני ברק.

בשעה 10 בערב נכנס האדמו"ר למעמד הדלקת הנרות בירושלים, כשלצד המזרח מסובים רבנים ואדמו"רים רבים, ביניהם: הגר"נ פרנקל חבר הבד"ץ, הגרא"י פינקל ר"י מיר, הגר"נ נוסבוים ר"י חיי משה, הגרי"א כהנא דומ"ץ, הגר"מ הייזלר ר"י עמק התלמוד, הגר"א שלזינגער אב"ד שטרסבורג, הגר"מ טייטלבוים דומ"ץ סאטמאר י-ם, יצחק פינדרוס מ"מ ר"ע ירושלים ומאיר רובינשטיין ר"ע ביתר.

לאחר ההדלקה נסעו החסידים לתפילה ברחבת הכותל המערבי, שהחלה מעט לאחר השעה 2 בלילה והסתיימה בשעה 5:00 בבוקר.

ביום רביעי התפלל האדמו"ר תפלת שחרית בבית מדרשו בירושלים ומסר שיעור לבחורי הישיבה של באבוב והשתתף במספר דינרים לטובת מוסדות באבוב בירושלים. כן נסע לבקר את חסידיו בעיר ביתר עילית.

ביום חמישי בצהרים יצא האדמו"ר לכיוון אתרא קדישא מירון, שם המתינו החסידים, ולקראת שעת בין הערביים החלה התפלה הנרגשת בראשות האדמו"ר לישועת הכלל והפרט. חלל המערה התמלא בקולות תפלה נרגשים, כשלפני התיבה עובר האדמו"ר שהשתטח על הציון שעה ארוכה, לקראת השמחה הגדולה בחצר באבוב, בנישואי בתו בחודש הקרוב.

משם המשיך לנמל התעופה בן גוריון, בחזרה לביתו בבורו פארק.

ההדלקה הראשונה בעיר בני ברק































בביקור בבית מדרשו באלעד













בהדלקה המרכזית וקבלת פנים בבני ברק

























בתפילת שחרית בבית המדרש בבאבוב



















בהדלקה המרכזית בירושלים







































בתפילה ברחבת הכותל המערבי













בתפילת שחרית ובמסירת שיעור בירושלים































בדינרים לטובת המוסדות









































בנסיעה למקומות הקדושים בגליל

































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}