כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מי אמר אסור? 'יתד' העתיק מ'הנייעס' - ונכשל

'קו הסקופים' פרסם ידיעה על הסרת וילון בבית-כנסת מחשש להדרת נשים • יתד נאמן העתיק את הידיעה • ומה מתברר? פרטים רבים בידיעה לא היו מדויקים

קוראים את קו הסקופים. צילום ארכיון
קוראים את קו הסקופים. צילום ארכיון



על רקע סערת 'הדרת הנשים' דיווח קו הנייעס 'קו הסקופים' במוצאי-שבת ידיעה על הסרת וילון בעזרת נשים של בית כנסת 'עולי הגרדום' בקרית הרצוג בבני-ברק.

על פי המידע שפורסם ב'נייעס', בית הכנסת משרת בעיקר אוכלוסיה שומרת מסורת, ולאחרונה החלו אברכים לפקוד את בית הכנסת בכדי לחזק אותו, שכן מתקיימות בו תפילות רק בשבת. עוד דווח, כי המתפללים הסירו את הווילון בשל החשש שהדבר מהווה הדרת נשים, ולאחר הסרת הווילון הפך בית הכנסת למעורב, דבר שהוביל למהומה גדולה בתחילת התפילה.

הבוקר (ב') פורסמה הידיעה בעיתון 'יתד נאמן'.

מתפללי בית הכנסת ששמעו את הדיווח ב'נייעס', וקראו הבוקר (ב') את הכתבה בביטאון הליטאי נדהמו לגלות, כי הכתבה נכתבה על פי הדיווח בקו. "העיתון, שאוסר האזנה לקווי נייעס, מפרסם את הדברים שנאמרים שם ללא כל בדיקה?", תמה אחד המתפללים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

מתפללי בית הכנסת ביקשו להבהיר כי בידיעה הראשונית נפלו מספר שגיאות, וכי בית הכנסת 'עולי הגרדום' שייך למתפללים מהציבור הדתי-לאומי, המתפללים בו מידי יום, ולא רק בשבתות. "מתפללי בית הכנסת התמעטו ואברכים הפכו את בית הכנסת בשנים האחרונות לבית הכנסת 'חניכי הישיבות'. הווילון הוסר, כפי שבהוא מוסר בהרבה בתי כנסת בתפילת קבלת שבת, כאשר אין נשים.

"ישנן הרבה טעויות שנפלו בדיווח הראשוני בקו הנייעס, והובאו כלשונן בכתבה בעיתון 'יתד נאמן'", מסביר אחד המתפללים. "מילא 'קו נייעס' שרוצה להביא את המידע בזמן אמת, ונכשל בפרטים. אבל עיתון שעמדו לרשותו יומיים בכדי לברר את הפרטים, נופל בצורה כזו?"

מנהל 'קו הסקופים', יענקי קצבורג, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לפחות היו נותנים לנו קרדיט".

את תגובת כתב העיתון לא הצלחנו להשיג. לכשתתקבל, נפרסם אותה במלואה.



הכתבה בעיתון יתד נאמן • צילום: בחדרי חרדים


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}