כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עוד שלב בדרך לבחירת הרבנים הראשיים לירושלים

ברקת מתגאה בבחירת נציגי בתי הכנסת בהרכב שיאפשר בחירת רב ציוני • הנציגים החרדיים בעירייה נערכים לקרב של ממש, כולל הגשת בג"צ לבלימת ההליך

מרוצה. ניר ברקת
מרוצה. ניר ברקת

ועדת הבחירות לרבנים הראשיים לירושלים בחרה אמש (א') את בתי הכנסת אשר נציגיהם יכללו באסיפה הבוחרת את רבני העיר הכוללת את נציגי העירייה, חברי מועצת העיר, נציגי המשרד לשירותי דת ונציגי בתי הכנסת.

ההסכמה על רשימת בתי הכנסת התקבלה לאחר מאבק שהוביל ברקת לשילובו של המגזר החילוני "שאינו פוקד את בתי הכנסת באופן יום יומי", זאת על פי החלוקה למינהלים הקהילתיים בעיר. ההסכמה התקבלה לאחר שלוש עתירות שהגיש ברקת כנגד אופן ההליך שהתנהל עד כה.

ברקת ציין כי "רב ראשי מן הזרם הציוני מתוך שני רבני עיר הוא הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית היא ציונית ובעלת צרכים ייחודיים משלה, ועל כן ראוי שאחד מהרבנים שייבחרו יהיה מהזרם הציוני".

ברקת הוסיף כי "לרב תפקיד משמעותי בייצוג העיר וכלל תושביה, במעורבות בסוגיות הקשורות לעיר ובניהול ענייני הדת בעיר לצרכי האוכלוסיות השונות בה. ראוי כי רבניהם הראשיים של בירת ישראל ייבחרו בצורה דמוקרטית אשר משקפת את הרכב אוכלוסיית העיר".

הגוף הבוחר, כאמור, מורכב מחלוקה גיאוגרפית של העיר המבוססת על החלוקה למינהלים קהילתיים וצביון האזורים השונים כך שבתי הכנסת ישקפו את אוכלוסיית ירושלים היהודית - 70% ציבור כללי ו-30% חרדים.

בסיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים מצחצחים את החרבות לקראת המאבק על זהות הרב האשכנזי ושוקלים להגיש בג"צ כנגד ההחלטה.

סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, אמר לרדיו 'קול חי' כי "לציבור החרדי האשכנזי בירושלים אין אף נציג בוועדה הזאת מיוצגים בה ראש העיר ואנשי משרד הדתות ולכן אנחנו לא יודעים מה הם הולכים להחליט כמובן שעל דבר כזה לא נוכל לעבור בשתיקה אני מקווה שהשמועות הן לא נכונות. אני חושב שדרכנו סלולה ללכת לבית המשפט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}